جستجو
Close this search box.

طرح نیمه شفاف سالن ارکستر سمفونی چین

سالن نیمه شفاف ارکستر پکن به عنوان اولین جایگاه دائمی ارکستر سمفونی و همچنین محلی برای تبادل فرهنگی و جایگاهی جدید برای موسیقی کلاسیک چین به شمار می رود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

گروه معماران MAD از طرح جدید سالن ارکستر سمفونی چین در پکن رونمایی کردند. این سالن کنسرت که با همکاری متخصص معروف آکوستیک، یاسوهیسا تویوتا (سالن کنسرت والت دیسنی، ارکستر سمفونی پاریس، سالن سانتوری و … از کارهای او است.)، اجرا شد، به عنوان اولین جایگاه دائمی ارکستر سمفونی چین و همچنین محلی برای تبادل فرهنگی و جایگاهی جدید برای موسیقی کلاسیک چین به کار می رود. این ساختمان تقریباً 27000 متر مربعی با قرارگیری در ضلع جنوبی دروازه شرقی استادیوم کارگران در محدوده تجاری مرکزی پکن، به مانند گوهری پنهان و مکانی برای استراحت و آرامش در شهر تصور می شود. هدف طراحان این بود که مکانی خاص و ناب در میان ازدحام و شلوغی شهر ایجاد کنند و مخاطب از لحظه ای که پا به این ساختمان می گذارد، به زمان و مکان دیگری خواهد رفت.
ساختمان که با دریاچه ای از نیلوفر آبی و پوشش گیاهی انبوه احاطه شده، نمای پوشیده و نیمه شفافی دارد که در قسمت ورودی و به منظور دعوت کنندگی به روی بازدیدگنندگان گشوده می شود. در فضای داخلی، لابی با ارتفاع بلند، راه دسترسی به دو سالن اجرا را فراهم کرده و فضا را با نور ملایم در می آمیزد. مردم با ورود به این فضا، حرکت از فضای شهری به فضای موسیقی و طبیعت را تجربه می کنند که آنان را برای سفری در راستای خودشناسی آماده می کند.

طرح نیمه شفاف سالن ارکستر سمفونی چین

طراحی این سالن کنسرت 1600 نفره، با الهام از طبیعت انجام شده است. صندلیها به سبک تاکستان چیده شده که در اطراف صحنه بر روی تراسهای شیبدار جای گرفته و گلبرگهای انعکاس صدا، به فرم نیلوفر آبی درآمده اند. در طول روز، نور طبیعی از قسمتهای مختلف سقف به صورت فیلتر شده وارد سالن خواهد شد، اما هنگام شب، نورها و جلوه های بصری و طرحهایی که بر سطوح داخلی ایجاد می شوند، می توانند صحنه هایی طبیعی خلق کنند که با اجرای موسیقی هماهنگ باشد. در قسمت جنوبی ساختمان، سالنی 400 نفره برای تمرین، درون دیوارهای منحنی چوبی جای خواهد گرفت. یک پانل قابل تنظیم برای بازتاب صدا در پشت صحنه وجود دارد که می تواند برای انواع اجراها تنظیم شود. در دراماتیک ترین حالت تنظیم پانل، می توان با بالا بردن آن، از دریاچه طبیعی نیلوفر آبی در خارج سالن به عنوان پرده پشت صحنه استفاده کرد.
این ساختمان همچنین شامل استودیوی ضبط حرفه ای، یک کتابخانه، مجموعه گالری، اتاقهای اداری، اتاق تمرین و دیگر فضاهای پشتیبانی و فرعی خواهد بود. گروه معماران MAD امیدوار هستند که این طرح به قاعده ای جدید برای طراحی سالن کنسرت تبدیل شود و فضایی را به شهرهای شلوغ عرضه کند که باعث مکالمه بین مردم، طبیعت و موسیقی شوند. ساخت سالن ارکستر سمفونی چین در اواخر سال 2016 شروع شده و احتمالاً تا سال 2019 تکمیل خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *