• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
  • راهنما
    • اصول و قواعد ترجمه
    • اصول نقد اثر
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
جمعه 28 مرداد 1401
  • ورود
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی لینک خبر

طرح نیمه شفاف سالن ارکستر سمفونی چین

حسین اویسینویسنده: حسین اویسی
پنج‌شنبه 26 اسفند 1395
در لینک خبر
زمان مطالعه: 1 min read
A A
0
4
بازدیدها
فیسبوکتوئیترتلگرامواتساپ

گروه معماران MAD از طرح جدید سالن ارکستر سمفونی چین در پکن رونمایی کردند. این سالن کنسرت که با همکاری متخصص معروف آکوستیک، یاسوهیسا تویوتا (سالن کنسرت والت دیسنی، ارکستر سمفونی پاریس، سالن سانتوری و … از کارهای او است.)، اجرا شد، به عنوان اولین جایگاه دائمی ارکستر سمفونی چین و همچنین محلی برای تبادل فرهنگی و جایگاهی جدید برای موسیقی کلاسیک چین به کار می رود. این ساختمان تقریباً 27000 متر مربعی با قرارگیری در ضلع جنوبی دروازه شرقی استادیوم کارگران در محدوده تجاری مرکزی پکن، به مانند گوهری پنهان و مکانی برای استراحت و آرامش در شهر تصور می شود. هدف طراحان این بود که مکانی خاص و ناب در میان ازدحام و شلوغی شهر ایجاد کنند و مخاطب از لحظه ای که پا به این ساختمان می گذارد، به زمان و مکان دیگری خواهد رفت.
ساختمان که با دریاچه ای از نیلوفر آبی و پوشش گیاهی انبوه احاطه شده، نمای پوشیده و نیمه شفافی دارد که در قسمت ورودی و به منظور دعوت کنندگی به روی بازدیدگنندگان گشوده می شود. در فضای داخلی، لابی با ارتفاع بلند، راه دسترسی به دو سالن اجرا را فراهم کرده و فضا را با نور ملایم در می آمیزد. مردم با ورود به این فضا، حرکت از فضای شهری به فضای موسیقی و طبیعت را تجربه می کنند که آنان را برای سفری در راستای خودشناسی آماده می کند.

طرح نیمه شفاف سالن ارکستر سمفونی چین

طراحی این سالن کنسرت 1600 نفره، با الهام از طبیعت انجام شده است. صندلیها به سبک تاکستان چیده شده که در اطراف صحنه بر روی تراسهای شیبدار جای گرفته و گلبرگهای انعکاس صدا، به فرم نیلوفر آبی درآمده اند. در طول روز، نور طبیعی از قسمتهای مختلف سقف به صورت فیلتر شده وارد سالن خواهد شد، اما هنگام شب، نورها و جلوه های بصری و طرحهایی که بر سطوح داخلی ایجاد می شوند، می توانند صحنه هایی طبیعی خلق کنند که با اجرای موسیقی هماهنگ باشد. در قسمت جنوبی ساختمان، سالنی 400 نفره برای تمرین، درون دیوارهای منحنی چوبی جای خواهد گرفت. یک پانل قابل تنظیم برای بازتاب صدا در پشت صحنه وجود دارد که می تواند برای انواع اجراها تنظیم شود. در دراماتیک ترین حالت تنظیم پانل، می توان با بالا بردن آن، از دریاچه طبیعی نیلوفر آبی در خارج سالن به عنوان پرده پشت صحنه استفاده کرد.
این ساختمان همچنین شامل استودیوی ضبط حرفه ای، یک کتابخانه، مجموعه گالری، اتاقهای اداری، اتاق تمرین و دیگر فضاهای پشتیبانی و فرعی خواهد بود. گروه معماران MAD امیدوار هستند که این طرح به قاعده ای جدید برای طراحی سالن کنسرت تبدیل شود و فضایی را به شهرهای شلوغ عرضه کند که باعث مکالمه بین مردم، طبیعت و موسیقی شوند. ساخت سالن ارکستر سمفونی چین در اواخر سال 2016 شروع شده و احتمالاً تا سال 2019 تکمیل خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

برچسب ها: ارکستر سمفونیسالننیمه شفاف
نوشته قبلی

ترکیب عرصه‏ عمومی و خصوصی در طرح لوکس توسعه اطراف کنگره‏ سنگاپور

نوشته بعدی

ریچارد راجرز

حسین اویسی

حسین اویسی

دانشجوی کارشناسی ارشد معماری موسسه آموزش عالی آ.ب.آ آبیک

مطالب مرتبط

بام سبز تالار شهر سیاتل

بام سبز تالار شهر سیاتل

چهارشنبه 28 مهر 1400
28
بازیابی ساختار بوم شناسی بوستون در پروژه بندر watermark

بازیابی ساختار بوم شناسی بوستون در پروژه بندر watermark

چهارشنبه 20 فروردین 1399
30
ساختمان سیبرائی در بونیتو

ساختمان سیبرائی در بونیتو

چهارشنبه 13 فروردین 1399
15

همه چیز زیر یک سقف

رونمایی از ایده بخش مسکونی دره سیلیکون جدید در مسکو

راینی 70؛ واحه ای برونگرا در آسمان شهر آستین

نوشته بعدی
ریچارد راجرز

ریچارد راجرز

دلایلی برای معمار منظر شدن

دلایلی برای معمار منظر شدن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما نزد معمارمنظر محفوظ بوده و در اختیار شخص دیگری قرار نخواهد گرفت. ممکن است ایمیل های خبرنامه در پوشه اسپم ایمیل شما قرار بگیرند.

مجوزها

logo-samandehi

پشتیبانی

پشتیبانی دامنه: طلاهاست

پشتیبانی هاست: سون هاست

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم