جستجو
Close this search box.

دانشجویان معماری منظر باید قبل از فارغ التحصیلی چه کارهایی انجام دهند؟

دانشجو بودن فرصتهایی را برای شما فراهم می کند که لزوماً پس از فارغ التحصیلی در دسترس نخواهند بود، بنابراین از آنها برای رسیدن به کمال استفاده کنید.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

تحصیل در رشته معماری منظر لذت بخش ولی دشوار است. پس دانشجویان آن باید بیشترین استفاده را از دوران تحصیل خود بکنند و نتایج ارزشمندی را در طول تحصیل خود به دست بیاورند. گرفتن مدرک در رشته معماری منظر ارزشمند، چالش برانگیز و در بعضی مواقع بسیار خسته کننده است. سالهای تحصیل در دانشگاه آنچنان با کارهای آموزشی و آکادمیک پر شده که به راحتی می توان استفاده از فرصتهایی که در اختیار است را از دست داد. در این مطلب برخی از کارهای مهمی که دانشجویان معماری منظر باید پیش از فارغ التحصیل شدن خود انجام دهند، ذکر شده است.

از دانشگاه بیرون بروید

زمانی که می خواهید ایده ای برای طراحی از فرهنگ و سبک منطقه خود به دست بیاورید، بیرون بروید. ترجیحاً به مکانهای دور بروید و ببینید که کارهای منظر در جایی دیگر چگونه انجام شده است. تحصیل در خارج از کشور یکی از راههای بسیار خوب برای این کار و کسب اعتبار و سفرهای میدانی و دیدن مناطق اطراف است. گزینه بعدی این است که اطلاعاتی از سبک کاری، چالشهای طراحی و چگونگی تاثیر فرهنگ بر طراحی شرکتهای بزرگ را به دست آورید. مقایسه کردن و یاد گرفتن شیوه های طراحی دیگر مناطق برای آموزش معماران منظر امری ضروری است.

به دنبال کارآموزی باشید

در سال دوم یا سوم تحصیل خود از فرصتهای کارآموزی در زمینه معماری منظر بهره ببرید. دوران دانشجویی بهترین زمان برای امتحان کردن چند کار متفاوت است تا قبل از فارغ التحصیلی متوجه شوید که به چه کاری علاقه دارید، به خصوص به سخنرانان مهمان و منتقدان توجه کنید؛ اگر سخنرانی آنها را دوست داشتید با آنها ارتباط برقرار کنید و از فرصتهای موجود برای کارآموزی در شرکتهای آنها سوال بپرسید. کارآموزیها با فشار کم، تجربه با ارزشی در زمان تحصیل به شما می دهند. در زمان کارآموزی به مسائل مهم توجه کنید و به هیچ عنوان نگذارید شرکتها، شما را به یک اتوکد کار صرف تبدیل کنند، به خصوص اگر حقوقی دریافت نمی کنید.

دانشجویان معماری منظر باید قبل از فارغ التحصیلی چه کارهایی انجام دهند؟

پروژه ها را تا شب قبل از ارائه، تکمیل کنید

منظور از این حرف، تکمیل پروژه به معنای واقعی کلمه است. پوسترها چاپ شده، مدلها مونتاژ شده، پلانها رندر گرفته شده و ارائه ها تمرین شده باشد. مدیریت زمان برای تکمیل یک پروژه یکی از مهمترین درسهایی است که در هنگام تحصیل در رشته معماری منظر باید بیاموزید. همچنین خوابیدن در شب قبل از ارائه مساله مهمی است.

شرکت در کار گروهی

هیچ چیز مانند یک پروژه گروهی نمی تواند به سرعت دوستان را به دشمن تبدیل کند. آموزش کار تیمی به این معنا نیست که با هرکسی همراه شوید بلکه به این معناست که چگونه به سرعت تصمیمات مناسب بگیرید؛ از ایده های خود دفاع کنید یا ساکت شوید و به دیگران اجازه صحبت دهید. یاد بگیرید به دوستان خود با دلیل و مدرک بگویید که ایده هایشان اشتباه است و همچنین با ایده درست همراه شوید حتی اگر ایده شما نباشد. دانشجویان معماری منظر باید قبل از فارغ التحصیلی چه کارهایی انجام دهند؟

شرکت در گردهمایی های معماری منظر

گردهمایی های اجتماعی سرگرم کننده و بهترین راه برای دیدار با دیگر دانشجویان، متخصصان و استادان در محیطی است که رسمیت کمتری دارد.

دانشجویان معماری منظر باید قبل از فارغ التحصیلی چه کارهایی انجام دهند؟

اسکیس زدن را یاد بگیرید

حتی با وجود در اختیار داشتن بهترین ابزار دیجیتال گاهی اوقات انگشتان و یک خودکار بهترین راه برای انتقال یک ایده است. برخی از برنامه های دانشگاهی بر روی گرافیک دست و مهارتهای آن تمرکز بیشتری دارند و اگر مهارت طراحی با قلم شما نسبت به دیگر چیزها ضعیف تر است به دنبال یک استاد بگردید و یا سعی کنید از دانشجویانی که دست قوی دارند یاد بگیرید.

دانشجویان معماری منظر باید قبل از فارغ التحصیلی چه کارهایی انجام دهند؟

یک مربی پیدا کنید

هر چه با مربیان بیشتری کار کنید بهتر است. سعی کنید با یک مربی حرفه ای و یک دستیار استاد در سال اول تحصیل خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط خود را با مربیان خود حفظ کنید و گسترش دهید، از آنها سوال بپرسید، نظر آنها را درباره پروژه خود بپرسید و در داوریها و ارائه های خود، آنها را دعوت کنید.

یک پروژه میان رشته ای را به طور کامل انجام دهید

در زندگی حرفه ای پس از دانشگاه این احتمال وجود دارد که شما با رشته های دیگر مانند برنامه ریزان شهری، معماران، مهندسان، پیمانکاران، کارشناسان محیط زیست و دیگر رشته ها همکار شوید. کار کردن با افراد دیگر رشته ها سرگرم کننده است و به طور قطع می تواند دانسته های طراحی شما را گسترش دهد.

دانشجویان معماری منظر باید قبل از فارغ التحصیلی چه کارهایی انجام دهند؟

برای مصاحبه های اطلاعاتی درخواست دهید

مصاحبه های اطلاعاتی از بهترین و ساده ترین راهها برای چک کردن شرکتها است. طراحان معمولاً از اینکه شما بخواهید آموزش خود را با کسب و کار مرتبط کنید، استقبال می کنند. بعد از فارغ التحصیلی، شما همچنان می توانید به دنبال مصاحبه های اطلاعاتی بروید ولی شرکتها در این حالت ممکن است درخواست شما را بیشتر در انتظار قرار دهند چون آنها می دانند که شما به دنبال کار هستید.

تحمل شکست در پروژه را داشته باشید

منظور این نیست که تلاش کنید که پروژه ای را خراب کنید؛ شکست عمدی درست نیست. ولی خراب کردن یک پروژه برای یک بار به شما یادآوری می کند که با شکست دنیا به آخر نمی رسد. یاد بگیرید که از شکستها بگذرید و از آنها درس گرفته و پروژه های بعدی را بهتر انجام دهید. اینجا دانشگاه است، اشتباه کردن و استفاده از شانس هایتان ایرادی ندارد.
دانشجو بودن فرصتهایی را برای شما فراهم می کند که لزوماً پس از فارغ التحصیلی در دسترس نخواهند بود، بنابراین از آنها بهره ببرید و از وضعیت دانشجوی خود برای رسیدن به کمال استفاده کنید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *