جستجو
Close this search box.

پاویون ملبورن؛ نمونه ای از معماری دست ساز

این پاویون در باغهای ملکه ویکتوریای ملبورن افتتاح شده است. این طرح یکی از سازه هایی است که در راستای حرکت بین المللی معماری دست ساز به اجرا در آمده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

این پاویون که توسط معمار هندی بیجوی جین (Bijoy Jain) از شرکت استودیو بمبئی طراحی شده است در باغهای ملکه ویکتوریای شهر ملبورن افتتاح شد. این سازه از چوب بامبو ساخته شده و در طی 4 ماه میزبان یک گردهمایی عمومی شامل 400 سخنرانی، کارگاه آموزشی، کارگاه اجرایی خواهد بود. این طرح یکی از سازه هایی است که در راستای حرکت بین المللی “معماری دست ساز” به اجرا در آمده است. برای پوشش این سازه بیش از 7 کیلومتر بامبوی هندی، 50 هزار کیلوگرم کات کبود استرالیایی، 5 هزار میخ چوبی و 26 کیلومتر طناب به کار رفته است که بزرگترین سازه بامبو در استرالیا به شمار می رود. ورقه هایی که با آن سقف سازه پوشانده شده است از گیاه کاروی (Karvi) ساخته شده اند و به وسیله هنروران هندی ظرف مدت 4 ماه بافته شده اند.

پاویون ملبورن؛ نمونه ای از معماری دست ساز

این پاویون مکانی است که مردم ملبورن گرد هم می آیند و با هم گفتگو می کنند و در آن به تفکر و تعمق می پردازند. هدف تنها ساختن یک ساختمان جدید نبوده است، بلکه هدف این بود که با انتخاب صحیح مواد و احترام به طبیعت پیرامون و همکاری با هنروران محلی و تقسیم ایده های طراحی و ساخت با آنها روح این محل در این سازه به نمایش درآید. یک دریچه بزرگ در مرکز سقف، روزنه اتصال آسمان و زمین است و یک چاه طلایی درست زیر آن قرار دارد که نماد اهمیت آب برای این منطقه و اجتماع است. در کنار پاویون یک برج تازیای (Tazia) هندی قرار دارد که بازدیدکنندگان را به سمت این سازه هدایت می کند. این پاویون مکانی آرام بخش و ژرف بوده که الهام بخش مردم ملبورن نیز هست. این مکان فضایی آرمان گرایانه برای جامعه و صنعتی خلاقانه است که دیدگاه و روش تعامل ما با جهان را از طریق تبادل افکار در طراحی و تعامل فرهنگی به چالش می کشد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *