جستجو
Close this search box.

کارکنان سالم و کوشا با فضای سبز پایگاه سابق نیروی دریایی

این پردیس پایگاه سابق نیروی دریایی بوده و چشم انداز آتی آن، خلق مکانی صمیمی، توسعه صنعتی فضاهای عمومی، توسعه مسکونی و معماری با کیفیت است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

محوطه سبز پایگاه نیروی دریایی سابق با مساحتی در حدود 1200 متر مربع، یک توسعه شهری پویا است که رشد کسب و کار و نوآوری و استفاده از انرژی هوشمند را ترویج می کند. چشم اندازی که برای این پردیس در نظر گرفته شده است در واقع خلق مکانی صمیمی، توسعه صنعتی فضاهای عمومی، توسعه مسکونی و معماری با کیفیت است.

فضای سبز پایگاه نیروی دریایی

این مکان که قبلاً یک مکان نظامی برای نگهداری تسهیلات بوده است، اکنون تبدیل به پیشرفته ترین منطقه و سرزنده ترین محل برای کسب و کار شده و از اینرو پارک فضای سبز مرکزی سازگاری بسیار عالی با این منطقه دارد. این پارک با مساحت 1.8 هکتار نیز با قسمتهای فرعی و ساختمان اداری تکمیل می شود.
نقشه کلی پروژه بر داشتن محوطه دانشگاهی ترکیبی بر اساس مقولاتی چون محافظت از بناهای تاریخی، پایداری و رشد هوشمند تمرکز دارد. این مطلب به بررسی تاثیر ایده ها و ویژگیهای موجود در فضای سبز مرکزی بر ایجاد کسب و کار موفق می پردازد.

کارکنان سالم و کوشا با فضای سبز پایگاه سابق نیروی دریایی

محافظت از بناهای تاریخی

در نگاه اول، شکلهای دایره ای سبز در طراحی کاملاً بارز و مشهود هستند. طراحی فضایی پروژه به صورت کلی به شرایط چشم انداز تاریخی محل مرتبط است. صدها سال پیش، این ناحیه زمینی باتلاقی بود که دور و اطرافش را سبزه و آب فراگرفته بود. بنابراین، بخشهای دایره ای از طبیعت مادر تاثیر گرفته اند.

محیط کار و بازی

بسیاری از ما زمان زیادی از وقت خود را در محل کار سپری می کنیم و اکثر تعاملات ما در همین محل اتفاق می افتد. موفقیت در محل کار به سلامت، خوشحالی، بهره وری و کارمندانی نوآور و خلاق بستگی دارد. بنابراین، 11000 نفر نیروی کاری که در این مجموعه فعالیت می کنند به فضاهایی برای استراحت و آرامش، تمرین و سرگرمی نیاز دارند. فضای سبز مرکزی این مکان را برای کارمندان فراهم کرده است.

کارکنان سالم و کوشا با فضای سبز پایگاه سابق نیروی دریایی

تنوع؛ چاشنی زندگی

هدف از کارهای میدانی جیمز کرنر این است که بتواند بهترین محیط کاری با کیفیت بالا را برای کارکنان فراهم کند. به نظر می رسد نیروی کار خوش شانس در این مجموعه فرصتهایی را پیدا کرده اند. قسمت دایره پارک اتاقهای بیرونی مجزایی دارد که در پس هر یک از آنها هدفی نهفته است و در کل فضایی چند منظوره را خلق می کنند.
این محوطه ها در حقیقت تجلی بیرونی بسیاری از خلاقیتهای امروزی هستند. کاربردهای این فضا شامل ایستگاه تناسب اندام، آمفی تئاتر، محلی برای آفتاب گیری، ننو، محوطه چمنزاری برای مسابقه بولینگ به سبک ایتالیایی با توپی چوبی و میز پینگ پنگ است.
تنها بنای موجود در پارک، آمفی تئاتر روباز است. مسیرهای عبور خاکستری رنگ، فضاهای دایره ای را پوشش می دهند. مسیر اجتماعی با عرض 6 متر و طول 3 کیلومتر شامل اکثر فضاهای اصلی است که با صندلیهای راحتی فلزی و چوبی پر شده است.

کارکنان سالم و کوشا با فضای سبز پایگاه سابق نیروی دریایی

دسترسی به تعادل اجتماعی

قسمتهای تعبیه شده برای بازی و سرگرمی در مقابل قسمتهایی که برای آرامش در نظر گرفته شده اند، به خوبی از سوی طراحان تنظیم و طراحی شده اند. برای مثال، خوانایی سایت با استفاده از میز عریضی برای پیک نیک و جلسات افزایش یافته است. به همین ترتیب، دسته ای از ننوهای زرد رنگ بین درختان کاج قرار داده شده اند که پناهگاهی را برای استراحت افراد فراهم کرده است. چمنزارها نیز جای خوبی برای تنفس و لذت بردن از طبیعت را در اختیار عموم قرار می دهد.

کارکنان سالم و کوشا با فضای سبز پایگاه سابق نیروی دریایی

استفاده هوشمندانه از رنگ زرد

ویژگی بارز دیگر استفاده از رنگ زرد است که با تاثیر پر انرژی خود موجب سرزندگی و هیجان می شود. از هر فرصتی استفاده شده تا رنگ زرد شاد مورد استفاده قرار گیرد؛ از مجموعه صندلیهای روی چمنزارها گرفته تا میز پینگ پنگ، میزهای اغذیه متحرک و تجهیزات قسمت ورزشی برای تناسب اندام، همگی زرد رنگ هستند.
پایداری و توجه به محیط زیست یکی از موضوعات اصلی و مهم مجموعه بوده است. داخل پارک، به طور کلی، 304 درخت، 10025 بوته و 42 نوع گیاه کاشته شده و 13600 چراغ در زمین وجود دارد.
سطوحی برای تسهیل در فیلتر آب در نظر گرفته شده و تپه ای پوشیده شده از گیاهان وحشی به فضایی برای ذخیره آب ناشی از بارندگی تغییر یافته است. هدف اصلی طرح توجه به تولید و ذخیره انرژی سبز است.

کارکنان سالم و کوشا با فضای سبز پایگاه سابق نیروی دریایی

برنامه ریزی برای آینده

روشهای طراحی خوب در ساخت این مجموعه به عنوان فضایی برای نوآوری، کارآفرینی و محیط زیست گرایی از جمله اساسی ترین و بنیادی ترین موضوعات است. چشم اندازی کلی منطقه مشابه باغ شهرها است؛ ایجاد مفهومی ترکیبی از روستا که شغل و ساکنین را با هم یکپارچه می کند.
هدف اصلی در این 15 سال این بوده است که این منطقه به 30 هزار کارمند، 13.5 میلیون متر مربع مستغلات تجاری و 1000 واحد مسکونی برسد. توسعه پایدار این پروژه به عنوان قسمت حیاتی پازلی دیده می شود که به اقتصاد شهر، منطقه و تنظیم طرح اولیه برای توسعه آینده کمک می کند.

کارکنان سالم و کوشا با فضای سبز پایگاه سابق نیروی دریاییفضای سبز مرکزی، بیان مادی اهداف بصری که برای کل پروژه تنظیم شده است را به زبان ساده بازگو می کند. در اینجا، ما شاهد گذار از سبک زندگی کاری خسته کننده به واحه شهری در منطقه ای تجاری هستیم که کیفیت بالایی از زندگی را نشان می دهد.
در بهترین حالت، فضای سبز مرکزی، مکانی خواهد شد که موجب تشویق تعاملات غیرمنتظره، فرصتهای همکاری و تعادل در ارائه خدمات رفاهی می شود. بیشتر شرکتهای جاه طلبانه به سمت ایجاد یک چنین محلهای کار پویا و قوی حرکت کرده و می کنند.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *