جستجو
Close this search box.

تاثیر فرم شهری پیاده محور بر میزان رضایتمندی زنان سالمند

تحقیقی در پرتلند نشان می دهد، فرم شهری به همراه ترکیبی از خدمات و دسترسی پیاده مناسب، با افزایش میزان پیاده روی زنان سالمند ساکن مناطق مسکونی در ارتباط است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر فرم شهری پیاده محور بر میزان رضایتمندی زنان سالمندتحقیقی در اورگن پرتلند (Portland, Oregon) در رابطه با زنان سالمندی که به تنهایی زندگی می کنند، نشان می دهد که «فرم شهری» به همراه ترکیبی از «خدمات» و «دسترسی پیاده مناسب»، با افزایش میزان پیاده روی در ارتباط است. این در حالی است که زنان سالمند ساکن مناطق مسکونی در حومه های شهر، تقریباً ۲ برابر سایر همتایان خود مجبور به تردد با اتومبیل هستند.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Patterson, Patricia K., and Nancy J. Chapman. (2004). Urban Form and Older Residents’ Service Use, Walking, Driving, Quality of Life, and Neighborhood SatisfactionAmerican Journal of Health Promotion 19(1), 45-53.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *