جستجو
Close this search box.

تاثیر درختان در افزایش کیفیت شهرها

متوسط هزینه نگهداری هر درخت 19 دلار است و شهرها می توانند به ازای هر دلاری که برای درختان هزینه می کنند، 5.82 دلار سود کنند که سود خوبی در سرمایه گذاری است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر درختان در افزایش کیفیت شهرهادرختان یکی از بهترین سرمایه های شهرها هستند. طبق مطالعاتی که در کالیفرنیا صورت گرفته، 9.1 میلیون درخت خیابانی ارزش سالانه 1 میلیارد دلار یا 111 دلار برای هر درخت را دارا هستند.
از مزایای این درختان می توان به تهویه مطبوع و خنک سازی که باعث صرفه جویی در مصرف برق 530 هزار خانواده کالیفرنیایی شده و جذب گاز CO2 تولید شده از 120 هزار اتومبیل از خیابانها اشاره کرد. با توجه به اینکه متوسط هزینه نگهداری برای هر درخت 19 دلار است، شهرها می توانند برای هر 1 دلاری که هزینه می کنند، 5.82 دلار سود کنند و این یک نسبت بسیار خوب برای هر نوع سرمایه گذاری است.
توزیع 1 میلیارد دلار سود سالانه حاصل از درختان خیابانی کالیفرنیا به این قرار است:

  • 10 درصد برای انرژی
  • 1 درصد دی اکسید کربن
  • 2 درصد تمیزی و کیفیت هوا
  • 4 درصد جلوگیری از وقوع سیل
  • 83 درصد بالا بردن ارزش ملک

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: www.fastcoexist.com/3061200/one-simple-cheap-trick-to-make-cities-better-plant-more-trees


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *