جستجو
Close this search box.

برج سبز مارينا وان حاصل تعامل معماری و منظر

مارينا وان پروژه ای است كه ماحصل همكاري بين معماران منظر و یک شرکت معماري است. این پروژه ويترين كار تيمي سرشار از نوآوري هایی در زمینه معماري منظر شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مارينا يك پروژه بزرگ است كه ماحصل همكاري بين معماران منظر كاترين گوستافسون و نيل پورتر و یک شرکت معماري است؛ مشاركتي كه ويترين كار تيمي مستعد سرشار از نوآوري هایی در زمینه معماري منظر شده است. از سوی دیگر اين پروژه نوعی پیشرفت تكنولوژيك معماري منظر در شهر خواهد بود. در اين پروژه چند منظوره توسعه شهري در قلب منطقه تجاري سنگاپور، گروه خلاقیت خود را بروز داده و از طريق ايجاد تمركز بر روي منظر چهار برج پيشرفت قابل ملاحظه اي در اين حوزه به وجود آورده است.

دلیل تمایز مارينا وان

در مارينا وان ما مي توانيم فضاهاي مختلفي را بيابيم كه در ارتفاع هاي متفاوت تركيب شده اند. يك ناحيه از فضاي سبز در قلب برجها كه تا روي اولين طبقه از مركز خريد امتداد يافته است. اين ناحيه مركزي كه دره سبز ناميده مي شود بزرگترين منطقه پروژه است و بسياري از امكانات در آن واقع شده اند؛ به ويژه استخري كه ستونهاي عمودي آب از بالاي برجها به آن سرازیر مي شوند. اين ستونها پس از ورود داخل اين استخر بزرگ در زير زمين ناپديد مي شوند. براي رسيدن به اولين تراس می بایست روي سطح شیبداری كه چندين طبقه از مركز خريد را از ميان فضاي سبز اطراف استخر و پس از آن از بالاي استخر و بين ستونهاي آبشاري مرتبط مي كند، پياده روي کنید.
marina-one

تراسهاي طبقاتي

تراسهاي چندگانه كه تراسهاي طبقاتي ناميده مي شوند، در همه جا و روي طبقات مختلف ساختمان واقع شده اند. با اين تراسها مردم از مناظر فوق العاده كه در قلب منطقه مركزي و دره سبز قرار گرفته اند، لذت خواهند برد. با بالا رفتن از پله ها با چشم انداز مناطق جنگلي انبوه مواجه مي شويد، اينها باغ ابري ناميده مي شوند. در بالاترين نقطه برجها، پرده سبز و بام سبز وجود دارد. اين اكوسيستمها به نحوي چیده شده اند كه يادآور تغييرات محيطي هستند كه ما در حال صعود به بهشت با آنها مواجه خواهیم شد.

رويكرد جديدی از معماري منظر

گوستافسون پورتر در اين منطقه از سنگاپور يكي از اولين پروژه هايي كه معماری منظر را در چهارچوب ساختمان بروز می دهد، اجرا كرده است. اين رويكرد جديد از منظر از تمايل گروه طراحی جهت تمركز بر استفاده از فضاي عمومي به وسيله مردم اين منطقه و همچنين تهويه هواي و مرطوب در ساختمانها، نشات مي گيرد. بنابراين آنها فضاهاي خنك و سايه داري ايجاد كرده اند كه مردم صرفنظر از موقعيت مكاني از آنها لذت ببرند. آب عنصر مهمی در اين پروژه است و از آن در ايجاد آبشار عظيمي كه قبلاً اشاره شد، استفاده شده است. استفاده از نور طبيعي نيز يكي از عناصر كليدي مشترك در تمامي پروژه هاي طراحي شده به وسيله گروه گوستافسون پورتر است. در واقع این کار به نوعی امضاء اين گروه محسوب می شود.
مارينا وان پروژه بر جسته اي است؛ زیرا تمامي انتظاراتي كه ما از آينده شهرهايمان داريم را برآورده مي کند. اين پروژه يك استاندارد جديد را براي مردمي كه در آنجا زندگي مي كنند، تعريف کرده است و يك مرجع بين المللي براي حمايت از معماري منظر خواهد بود.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *