تاثیر دیواره های خاکی لبه جاده ها در کاهش نوفه

0
12

“دیواره های خاکی لبه جاده ها” در صورتیکه فاقد شیب بوده و دارای سطح فوقانی مسطح باشند، نسبت به دیوار های کاهش نوفه با همان ارتفاع، با در نظر گرفتن اثرات باد، نقش موثرتری به عنوان یک “حایل صوتی” ایفا می کنند. دیواره های خاکی با پوشش ترکیبی از شاخه، ساقه، برگ و پوست درختان جنگلی به میزان ۰.۹ تا ۲.۷ دسی‌بل بیشتر از دیواره های خاکی پوشیده از چمن، موجب “کاهش نوفه” می شوند.      

گردآوری و ارائه: مریم طاهری


Source: Van Renterghem, Timothy, and Dick Botteldooren. (2012). On the choice between walls and berms for road traffic noise shielding including wind effects. Landscape and Urban Planning105(3), 199-210.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید