جستجو
Close this search box.

پرونده منظر روسیه

در این سفر که به منظور شناخت منظر روسیه صورت گرفت و با پرسش و پاسخ و تعامل دانشجویان در بازدیدهای میدانی همراه بود، از شهرهای مسکو و سن پترزبورگ بازدید شد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سخن سردبیر پرونده منظر روسیه

روسیه، به عنوان پهناورترین کشور جهان، به واسطه اقلیم و جغرافیا، فرهنگ، زبان، نظام سیاسی و وقایع تاریخی پرفراز و نشیبش، دارای ساختار منظرین متفاوت و شگفت انگیزی است. سرزمین تزارها، علاوه بر شکوه و تاریخ و فرهنگ غنی، بستری انکارناپذیر برای ایدئولوژیهای سیاسی بوده، به طوری که آثار آن با وجود فروپاشی شوروی، هنوز هم در بطن شهرها و الگوهای رفتاری شهروندان نمایان است.

تمامی این ویژگیها در کنار هم موجب شده که کشور روسیه مجموعه ای متفاوت از منظر شهری، فرهنگی، طبیعی و … عرضه کند. کاراکتر خاص منظر روسیه، دانشجویان منظر دانشگاه های بین المللی امام خمینی، تهران، شهید بهشتی، شهید رجایی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات را بر آن داشت تا در سفری پژوهشی به سرپرستی دکتر محمدرضا مهربانی گلزار، به این کشور سفر کنند.

russia-trip-dossier

در این سفر که به منظور شناخت و پژوهش میدانی در باب منظر روسیه صورت گرفت و با پرسش و پاسخ و تعامل دانشجویان در بازدیدهای میدانی همراه بود، از شهرهای مسکو و سن پترزبورگ بازدید شد. مقالات این پرونده حاصل فعالیت های پژوهشی و میدانی دانشجویان حاضر در سفر است. نکات تصویری سفر به صورت فوتوکامنت ارائه خواهد شد. در پایان نیز از حمایت ها و مساعدت مرکز رویدادهای معماری، آقای مهندس بهزادی و همچنین خانم بناساعی تقدیر و تشکر می گردد.

در این پرونده، مقالات زیر ارائه شده است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *