جستجو
Close this search box.

راهکارهای ممتاز بودن در رشته معماری منظر

هر دانشجویی می خواهد کارش را به خوبی انجام دهد، در رشته اش ممتاز باشد و از زمانش در دانشگاه به نحو احسن استفاده کند. این مطلب نکاتی موثر را معرفی می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

اگر در دوران دانشگاه علی رغم وجود موضوعات مختلف و متنوع، ذهن خود را تک بعدی پرورش دهید این دوران برایتان سخت و دشوار سپری خواهد شد. هر کس می خواهد کارش را به خوبی انجام دهد، در رشته اش ممتاز باشد و از زمانش در دانشگاه به نحو احسن استفاده کند. اما بسیاری از ما آنقدر مشغول کارمان هستیم که فراموش می کنیم کار را متوقف کرده، نفس بکشیم و به اطرافمان نگاهی انداخته و ببینیم که شاید راه بهتری هم برای انجام این کارها باشد؛ راههایی که ما را در انجام بهتر کارها و کسب نتیجه بهتر و کارآمدتر یاری رساند. ممکن است برخی از این نکات که برای ممتاز بودن مطرح می شود برای شما بدیهی باشد، اما هر از چندگاهی یک یادآوری ساده بسیار موثر است.

سوال پرسیدن

یکی از مهمترین جنبه های یادگیری، کنجکاوی شخصی شما است. کنجکاوی نیروی محرکی است که به شما کمک می کند به راه حلهایی برسید که فکرش را نمی کردید. پرسیدن سوالات، شما را به سطوح بالاتری از تفکر ارتقاء می دهد و به شما کمک می کند تا در تلاش برای تسلط بر موضوع، بهتر عمل کنید؛ استادان و همسالان شما از این تلاش و اشتیاق خوشحال خواهند شد.

راهکارهای ممتاز بودن در رشته معماری منظر
هیچگاه ارزش یک شرکت کننده فعال در کلاس را دست کم نگیرید.
مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از مهارتهایی است که می‌تواند خلاقیت و بهره وری شما را چند برابر کند. شما می‌توانید در کار خود بهترین باشید، اما اگر زمانتان را به گونه ای موثر مدیریت نکنید، کارتان محصولی نخواهد داشت. شما باید خود را مجبور به مدیریت زمان کنید، زیرا این چیزی نیست که اتفاقی رخ دهد. سعی کنید صبح ‌هنگام بیدار شدن، اهداف روزتان را تعیین کنید، سپس برای چگونگی انجام آنها برنامه ریزی کنید. هیچ چیز دقیقاً طبق برنامه پیش نمی رود، اما اگر شما لیستی از آنچه نیاز است انجام دهید داشته باشید، کارها برایتان آسانتر شده و شما برای انجام آنها مشتاق تر خواهید بود.

سازمان یافتگی

یک ذهن خلاق، به هم‌ریخته و شلوغ است. با این وجود شما باید توانایی سازماندهی ذهن تان را نیز داشته باشید. دانشگاه تکالیف مختلفی به شما واگذار می کند که لازم است از همه آنها آگاهی داشته باشید. به هر شیوه ای که برای شما مناسب است، در کار خود بهترین باشید. برنامه ریزی برای تدوین فهرست کارهای در دست اقدام یا تنظیم یادآوریها همیشه می تواند مفید باشد. میز و اتاقتان را همواره منظم نگاه دارید تا بدانید چه چیزی را کجا گذاشته اید. این روش در طول مدت ترم و پایان ترم نتیجه خواهد داد.

ترسو نبودن

محدودیتهای کاری که برای شما معین شده را کنار بزنید. خطر کنید و ترسو نباشید. این تنها راهی است که از طریق آن می‌توانید به تعالی و عظمت دست یافته و در دام انتظارات دیگران از خود گرفتار نشوید. کارگاه ممکن است طاقت فرسا باشد، اما شما باید پیش داوری هایتان را به عقب برانید و خودتان را برای پذیرش چالش ترغیب کنید. از شکست نترسید، هیچ کس از بدو تولد طراح بزرگی نبوده است. به خود اجازه دهید که مبتدی باشید و اشتباه کنید، بدین ترتیب است که پاداش کار خود را دریافت خواهید کرد.

ارتباط با مردم

تحصیلات شما می‌بایست فراتر از کلاسهایتان باشد. با استادان و دوستانتان ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید تا از تجربیاتشان بیاموزید. زمانی را اختصاص دهید و به آنها از علاقه مندی هایتان بگویید، آنها حتماً به شما کمک خواهند کرد. هنگامی که در موقعیتی گرفتار شده اید، به دنبال مشورت یا در جستجوی کار هستید، این ارتباطات برایتان مفید خواهد بود. افرادی را بیابید که می توان از آنها کمک گرفت و آنها را وارد زندگی خود کنید.

اجرایی بودن

آموزش عملی بسیار با ارزش است. سختگیری و انعطاف پذیری کارگاه به شما فرصت خوبی در آموزش عملی می‌دهد، در حالی که دانشجویان سایر رشته ها از این امکان بهره مند نیستند. هر اندازه که می توانید از سایت بازدید کنید. راههای بدعت آمیزی برای انجام کارها بیابید تا طراحی هایتان را به سطوح بالاتری برسانید. تحلیل سایت طرح تان را متمرکز کرده و آنرا اجرایی تر می سازد. این مهارت بزرگی است چرا که دقیقاً آن چیزی است که در جهان واقع اتفاق می افتد؛ ما بر روی سایتهای واقعی کار می کنیم و می بایست نسبت به شرایط خارجی آنها پاسخگو باشیم، بنابراین همین حالا توانایی هایتان را برای انجام این کار پرورش دهید.

درگیر شدن

وقت آزادتان را هدر ندهید، از آن برای ارتقاء سطح آموزشی یا تجربه خود استفاده کنید. رشته معماری منظر گسترده است و شما باید برای یافتن علایق خود تلاش کنید. در اجتماع خود داوطلب شوید، از شرکتها بازدید کنید و یا با افراد هم دانشگاهی خود گفتگو کنید. کارآموزی هایی را که برای شما هیجان انگیز است بیابید و همه آنها را به کار ببرید. این تجربیات به شما کمک خواهد کرد که درباره مسیر شغلی آینده خود بهتر تصمیم بگیرید.

راهکارهای ممتاز بودن در رشته معماری منظر
فعالیت شهری 72 ساعته در یک رویداد بین المللی معماری سرعتی
تکمیل پروسه طراحی

طراحی پروسه ای تکرار شدنی است. شما هرگز در اولین تلاش به راه حل نمی رسید؛ می بایست جستجو کنید، امتحان کنید و دوباره تکرار کنید. تا جایی که در توانتان هست به طبقه بندی اطلاعات ادامه دهید. طبقه بندی اطلاعات به شما نگاهی کل ‌نگرانه درباره مشکلات می دهد و به شما کمک می کند که به راه حلی آگاهانه دست یابید. فرآیندها را به هنگام کار تجزیه و تحلیل کنید و ماهیت عملکرد آنها را به صورت جداگانه و نیز کلی بررسی کنید. گزینه هایی که فکر می کنید متناسب با این سیستمها هستند طراحی کنید، سپس عملکرد آنها را در واقعیت بیازمایید. از آنچه این پروسه به شما می آموزد، استفاده کنید. بدین ترتیب شما اعتماد به نفس کافی برای دفاع از طراحیهای خود را کسب می کنید.

الهام گرفتن

خلاق بمانید و با آغوش باز پذیرای مشکلات باشید. یک گام به عقب برداشته و به کارتان از زاویه دیگری بنگرید. یک استراحت کوتاه الهام بخش به خود بدهید و سپس با دیدگاهی نو به کار خود بازگردید. درگیر بودن با یک مسئله آسان است اما شما باید خود را به جلو برانید و از دید متفاوتی به مسئله بنگرید و الهام بگیرید. برای تحقق این مهم، از نوآوریهای مهیج در این زمینه آگاه باشید. از یک شرکت محلی بازدید کنید و با شخصی که شما را بر سر ذوق می آورد صحبت کنید. از فرصت استفاده کرده، قدمی به عقب بردارید تا درک کنید رشته ای عالی دارید و آنچه انجام می دهید شگفت انگیز است.

عشق به کار

معماری منظر رشته ای هیجان انگیز با فرصتهای متعددی برای اکتشاف است. معماران منظر رهبران و متفکرانی هستند که با حرفه های دیگر همکاری می کنند تا محدودیتهای مورد انتظار را کنار زده و به راه حلهایی بی سابقه دست یابند. اگر رشته تخصصی تان شما را به هیجان نمی آورد پس انتخابی اشتباه کرده اید. اگر به کارتان عشق نورزید، نمی توانید یک دانشجوی ممتاز باشید. شرایط کارگاه اغلب اوقات سخت و پر فشار است.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *