جستجو
Close this search box.

تاثیر طرح کالبدی منظر خیابان در ایجاد احساس امنیت

طبق تحقیقی که بر روی منظر خیابانهای شهر نیویورک انجام شده، درختان نسبت به متغیرهای مربوط به ساختمان، احساس امنیت بیشتری در مردم ایجاد می کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


Effects of skeletal streetscape on safetyطبق تحقیقی که بر روی منظر خیابانهای شهر نیویورک انجام شده، درختان نسبت به متغیرهای مربوط به ساختمان، احساس امنیت بیشتری در مردم ایجاد می کنند و منظر خیابانهای بلند و کم عرض نسبت به منظر خیابانهای کوتاه و عریض در القای حس امنیت به مردم موفق تر هستند. تعداد ساختمانهای بیشتر در طول منظر خیابان، حس امنیت را افزایش داده و طرح منظر خیابان نسبت به فرم شهر یا رونق و آبادی آن حس امنیت ایجاد شده در مردم را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Harvey, Chester, Lisa Aultman-Hall, Stephanie E. Hurley, and Austin Troy. (2015). Effects of skeletal streetscape design on perceived safety. Landscape and Urban Planning, 142, 18-28


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید. 

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *