جستجو
Close this search box.

پرونده منظر فرهنگی گیلان

پرونده حاضر، حاصل بازدید ها و دریافت های دانشجویان از سفر پژوهشی به قلعه رودخان، ماسوله، تالاب انزلی و سواحل جنگلی گیلان است که در قالب مقاله و گزارش منتشر می شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سخن سردبیر پرونده منظر فرهنگی گیلان

استانهای گلستان، مازندران و گیلان در اقلیم معتدل و مرطوب در خطه شمالی ایران، با وجود آنکه کم وسعت ترین منطقه اقلیمی ایران هستند، نمونه ای مثال زدنی از همنشینی منظر طبیعی و فرهنگی را پیش چشم می گذارد که با اقبال قابل توجه گردشگران نیز روبرو شده است. این استان دارای سایتهای طبیعی منحصر به فرد و تنوع فرهنگی بی نظیری است که بی شک، درسها و نکات بسیاری برای اهل نظر به همراه دارد.

به همین جهت، انجمن علمی معماری منظر دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه تهران با همکاری انجمن علمی سرو زرین، سفری پژوهشی به سرپرستی دکتر محمدرضا مهربانی گلزار، دکتر قنبران و دکتر شهبازی، برای آشنایی بیشتر با منظر این منطقه برگزار کردند.

پرونده منظر فرهنگی گیلان

در این سفر که با گفتگو، پرسش و پاسخ و ادراک منظر گیلان همراه بود، از سایتهایی چون قلعه رودخان، ماسوله، موزه روستایی گیلان، تالاب انزلی و سواحل جنگلی زیبای گیلان بازدید شد.
پرونده حاضر، حاصل بازدیدها و دریافتهای دانشجویان از این سفر پژوهشی است که در قالب مقاله منتشر شده و به تدریج به آن افزوده خواهد شد. دستاورد دیگر این سفر، فتوکامنت های دانشجویان بوده که در قالب تصویر، نکات سفر را عرضه کرده است.
شایان ذکر است که به ثمر نشستن این پرونده به کمک خانم یاسمن حسینی میسر شد که در پیشنهاد، پیگیری و جمع آوری مطالب همت گماشتند.

در این پرونده مطالب زیر ارائه شده است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *