جستجو
Close this search box.

باغ تایگر گلن، باغی که داستانی برای گفتن دارد

داستان سه لبخند در باغ تایگر گلن، داستان تجربیات سه مردی را نشان می دهد که برتفاوتهای فرقه‌ای خود برای به دست آوردن یک وحدت و دوستی غلبه می‌کنند.

نویسنده:

مشخصات مطلب

باغ تایگر گلن، یک باغ حیاط در قسمت جدید موزه هنر جانسون است. این طرح با استفاده از یک ترکیب ساده از سنگ و خزه برای معرفی یک داستان چینی باستانی، با عنوان سه لبخند تایگر گلن اجرا شده است. باغ تنها یک مکان استراحتی نیست، بلکه طراحی آن به منظور ایجاد فضایی برای آرامش و لذت انجام شده است. این باغ، یک مکان معنی دار است، باغی که داستانی برای گفتن دارد.

داستان باغ تایگر گلن

داستان سه لبخند تایگر گلن، یک پیام مهم برای عصر ما دارد. داستان تجربیات سه مردی را نشان می دهد که برتفاوتهای فرقه‌ای خود برای به دست آوردن یک وحدت و دوستی غلبه می‌کنند. شخصیت اصلی این روایت، هویان راهب بودایی و فردی منزوی است که عهد کرده بود که هرگز از دره تنگ تایگر گلن که باعث جدا شدن مرز معبد خود از مابقی جهان شده بود، عبور نکند. یک روز، دو دوست قدیمی برای دیدار او آمدند؛ لوژینگ کشیش دائوئیست و تائو یامینگ شاعر کنفسیوسی.

این سه مرد اوقات خوبی را برای نوشتن شعر و نوشیدن شراب برنج با هم سپری کردند. هویان در هنگام سپری شدن دیدارشان سهوا عهد خود را فراموش کرد و از پل تایگر گلن به همراه مهمانانش عبور کرد. به محض اینکه آنها متوجه شدند که چه اتفاقی افتاد، در یک لحظه اختلاف تفکرات سابقشان بی معنا شد و تمامی نزاع ها به شکل لبخندی بر صورت سه مرد بروز پیدا کرد. این روایت از وحدت، موضوعی بود که  قرنها توسط بسیاری از هنرمندان در چین و بعدها در کره و ژاپن نقاشی شده بود و در نهایت، انگیزه طراحی این باغ معاصر در آمریکا شد.

باغ تایگر گلن، باغی که داستانی برای گفتن دارد

باغ تایگر گلن خلاصه ای از روایت سه لبخند بود که از یک ترکیب ساده از مواد، در درجه اول سنگ و خزه برداشت شده از تپه های ایالت کنتیکت مرکزی است. تخته سنگها از نوع سنگ دگرگونی به نام گنیس هستند که همزمان دارای کیفیت لایه ای سنگ رسوبی و نرمی سنگ آذرین است. خزه های پوششی زمین در واقع مجموعه ای از 12 گونه منحصربفرد خزه های مختلف است.

هنگام طراحی یک باغ مانند این، طراحی های اولیه فقط ایده کلی باغ را نشان می دهند. کار اصلی طراحی از ساخت جزئیات باغ که فرآیند آن از جمع آوری مواد از جنگل و لایه گذاری این مواد به عنوان باغ حاضر است، شروع می شود. باغی که شکل گرفته، نتیجه یک فرآیند هنری است که موادشان در طراحی تاثیرگذار است.

باغ تایگر گلن، باغی که داستانی برای گفتن دارد

مصالحی که در بنای معماری موجود در باغ استفاده شده، عمدتاً بتن و شیشه است. هر چند باغ و معماری در جایگاه‌های خود محدود شده اند، اما شکل آن در فرم ارگانیکی بیان شده که در یک قاب هندسی قرار گرفته است. باغ و بنای معماری در یک زمان ساخته شده اند.

طراحی باغ تایگر گلن بر اساس سبکی از باغ ژاپنی است که در قرون وسطی به نام کارسانسوئی (karesansui) توسعه یافت. باغهای کارسانسوئی، الگویی از مجسمه های طبیعی هستند که اغلب دارای معانی تمثیلی بوده و در طراحی مورد استفاده قرار گرفتند. واژه کارسانسوئی با در نظر داشتن سه نماد خشکی، کوه و آب مطرح می شود. بسیاری از باغهای کارسانسوئی از شن و ماسه سفید با الگوهای موجی استفاده می‌کنند تا نمایانگر احساس آب شوند. باغ تایگر گلن آب را از طریق استفاده از سنگهای کوچک رودخانه ای بیان می‌کند که تصویری از یک جریان سیال را تداعی می کند.

∴ Worldlandscapearchitect.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *