جستجو
Close this search box.

پیتر لاتز برنده جایزه 2016 ایفلا

فدراسیون بین المللی معماران منظر با افتخار در کنگره جهانی تورین در ایتالیا، پیتر لاتز معمار منظر آلمانی تبار را به عنوان برنده جایزه ایفلا اعلام کرده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

فدراسیون بین المللی معماران منظر که نماینده حرفه معماری منظر در سراسر جهان است، با افتخار در کنگره جهانی تورین در ایتالیا، پیتر لاتز معمار منظر آلمانی تبار را به عنوان برنده جایزه جفری جلیکو – ایفلا اعلام کرده است. هیئت داوران از معماران منظر هر پنج سازمان ایفلا و با حضور رئیس اتحادیه بین المللی معماران به عنوان مهمان در این هیئت، تشکیل شد. با توافق فدراسیون معماران منظر آلمان پیتر لاتز به عنوان یکی از افراد حرفه ایی سرشناس معرفی شد که نحوه برخورد با معماری منظر و برنامه ریزی شهری را به خوبی درک کرده است.
جایزه ایفلا – جفری جلیکو بالاترین افتخار است که فدراسیون بین المللی معماران منظر به معماران منظر اعطا می کند. این جایزه به معمار منظر معاصری تعلق می گیرد که دستاوردها و مشارکتهای او در طول فعالیت حرفه ای، تاثیرات شاخص و ماندگار بر رفاه جامعه، محیط زیست و ارتقاء حرفه معماری منظر داشته باشد. این جایزه هر ساله به یک متخصص دانشگاهی، عمومی و یا خصوصی با عملکرد و موفقیت هایی در سطح بین المللی اعطا می شود.
Peter Latzسال 2004 جایزه ایفلا به نام جفری جلیکو به صورت هر چهار سال یکبار راه اندازی شد. اما از سال 2011 این جایزه سالانه اعطا می شود. پیتر واکر (Peter Walker) از آمریکا در سال 2005 اولین برنده این جایزه بود و به همین ترتیب سال 2009 پرفسور برنارد لاسوس (Bernard Lassus) از فرانسه، سال 2011 کرنلیا هان اُبرلندر (Cornelia Hahn Oberlander)، مایکل (Mihály Möcsényi) در سال 2012، گونکالو ریبریو (Gonçalo Ribeiro Telles) سال 2013، (Sun Xiao Xiang) از کشور چین در سال 2014 و (Mario Schjetnan) مکزیکی سال 2015 این جایزه را دریافت کردند.
جفری جلیکو (1910 – 1996) رئیس افتخاری فدراسیون بین المللی معماران منظر در سالهای 1948 تا 1954 به عنوان رئیس یه این فدراسیون خدمت کرد. او یک معمار فرهیخته، برنامه ریز شهر، معمار منظر و طراح باغ بود. اما علاقه اصلی او به معماری منظر و طراحی باغ بود. جفری جلیکو سال 1929 یکی از بنیانگذاران و در ادامه یکی از روسای  موسسه معماری منظر در سال 1979 بود و جایزه انجمن سلطنتی باغبانی، مدال افتخار ویکتوریا به او تعلق گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *