جستجو
Close this search box.

پرونده منظر جزایر هرمز و قشم

منظر طبیعی جزایر هرمز و قشم همراه با منظر فرهنگی خاص مردمان این منطقه، آمیزه ای از شگفتی و زیبایی خلق کرده و هرگوشه از آن سرشار از نکات آموزنده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سخن سردبیر پرونده جزایر هرمز و قشم

جزایر هرمز و قشم در خطه جنوب ایران، از منظری منحصر به فرد برخوردارند چنان که در کمتر جایی می توان نظیر آن را یافت. منظر طبیعی این جزایر، در دل خلیج فارس، همراه با منظر فرهنگی خاص مردمان این منطقه، آمیزه ای از شگفتی و زیبایی خلق کرده و هر گوشه از آن سرشار از نکات ارزشمند و آموزنده در حوزه منظر طبیعی و فرهنگی است.

بنابراین برای آشنایی بیشتر با این حوزه از دانش منظر، سفری پژوهشی متشکل از دانشجویان کارشناسی ارشد معماری منظر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دانشجویان معماری منظر دانشگاه تهران به سرپرستی دکتر محمدرضا مهربانی گلزار، برگزار شد. گفتگو و آموزش حین بازدید، اکتشاف فضا و درک کیفیت های محیط به دانشجویان در شناخت و تحلیل بهتر این بخش از منظر سرزمین ایران کمک شایانی کرد.

پرونده منظر جزایر هرمز و قشم

در این سفر از جزیره هرمز و سایت های متعددی در جزیره قشم، همچون تنگه چاهکوه، دره ستارگان، جنگل حرا و …، بازدید شد. پرونده حاضر به عنوان دستاورد این سفر و در نتیجه دریافت و ادراک دانشجویان از سایت های مذکور تهیه شده است که در قالب مقالاتی به تدریج به این مجموعه افزوده می شود. پیش از این، دستاوردهایی از سفر در قالب فتوکامنت منتشر شده است که به شکل تصویری، نکاتی قابل تامل را عرضه می کند.

در این پرونده مطالب زیر را می خوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *