جستجو
Close this search box.

نهال های اندیشه، نگاهی به غرفه آلمان در اکسپوی 2015 میلان

آلمان از خود به عنوان منظری پرطراوت و حاصلخیز، پر از ایده هایی برای تغذیه ی آینده انسان، یاد می کند. این غرفه، ضمن دعوت مهمانان به فعالیت کردن، به وضوح اهمیت کردار با احترام با طبیعت را برای تهیه غذا در آینده ترسیم می کند
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

“تغذیه جهانی، انرژی برای حیات”، موضوع اکسپو 2015 میلان است. غرفه آلمان هم طبق این عبارت و تحت شعار “عرصه ایده ها” فعالیت می کند. آلمان از خود به عنوان منظری پرطراوت و حاصلخیز، پر از ایده هایی برای تغذیه ی آینده انسان، یاد می کند. این غرفه، ضمن دعوت مهمانان به فعالیت کردن، به وضوح اهمیت کردار با احترام با طبیعت را برای تهیه غذا در آینده ترسیم می کند (تصویر 1).

تصویر 1: غرفه آلمان با شعار "عرصه ایده ها" طراحی شده و مخاطبان را به کردار با احترام با طبیعت دعوت می کند. منبع: archdaily.com
تصویر 1: غرفه آلمان با شعار “عرصه ایده ها” طراحی شده و مخاطبان را به کردار با احترام با طبیعت دعوت می کند.

بازدیدکنندگان می توانند “عرصه ایده ها” را در دو مسیر مختلف بیابند. آنها می توانند در طبقات بالاتر غرفه که به رایگان قابل دسترسی است و آنها را به آرامش و لذت بردن دعوت می کند، بگردند و یا در نمایشگاه داخل غرفه کاوش کنند، که به موضوعاتی مانند منابع غذایی، تهیه  مواد غذایی و مصرف زندگی شهری، اشاره دارد.
عنصر مرکزی طراحی غرفه، پناهگاه هایی معنادار و پوشیده از غشا، و به شکل جوانه های گیاه ها هستند: “نهال های اندیشه” (تصویر 2).

تصویر 2: عنصر مرکزی غرفه، پناهگاه هایی معنا دار و پوشیده از غشا و به شکل جوانه های گیاه ها هستند: نهال های اندیشه. منبع: archdaily.com
تصویر 2: عنصر مرکزی غرفه، پناهگاه هایی معنا دار و پوشیده از غشا و به شکل جوانه های گیاه ها هستند: نهال های اندیشه.

ساخت آنها و الفبای طراحی بیونیک آنها، الهام گرفته از طبیعت هستند. نهال های اندیشه، فضاهای خارجی و داخلی را به هم متصل می کنند که ترکیبی از معماری و نمایش اند و در عین حال برای مهمان ها در تابستان داغ ایتالیا، سایبان ایجاد می کنند. با کمک گرفتن از تکنولوژی پیشرو فتوولتائیک بنیادی، نهال ها به درخت های خورشیدی تبدیل می شوند (تصویر 3).

تصویر 3: با کمک گرفتن از تکنولوژی فوتوولتاییک، نهال ها به درخت های خورشیدی تبدیل می‌شوند. منبع: archdaily.com
تصویر 3: با کمک گرفتن از تکنولوژی فوتوولتاییک، نهال ها به درخت های خورشیدی تبدیل می‌شوند.

غرفه آلمان اولین پروژه بزرگ بین المللی است که از این محصولات جدید و مبتکرانه استفاده می کند. در مقابل پروژه هایی که از مدول های مرسوم انرژی خورشیدی استفاده می کنند، معماران غرفه ی آلمان این فرصت را داشته اند که کاری بیش از تکنولوژی های عصر حاضر انجام دهند. آنها این اختیار را داشته اند که نمونه های غشای فتو ولتائیک بنیادی را طبق ایده های خود خلق کنند، و آن را با طرح کلی غرفه یکی کنند.

تیم طراحی: اشمیدوبر+ میلا و همکاران+ نوسلی

مطلب فوق بخشی از مجموعه پرونده اکسپوی ۲۰۱۵ میلان است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به فهرست کامل این پرونده مراجعه کنید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *