• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
  • راهنما
    • اصول و قواعد ترجمه
    • اصول نقد اثر
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
دوشنبه 13 تیر 1401
  • ورود
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی پرونده اکسپوی میلان

گردش در میان شکوفه های سیب؛ نگاهی به غرفه لهستان در اکسپوی 2015 میلان

نیوشا نبی بخشنویسنده: نیوشا نبی بخش
دوشنبه 7 دی 1394
در پرونده اکسپوی میلان, منظر موقت
زمان مطالعه: 1 min read
A A
0
46
بازدیدها
فیسبوکتوئیترتلگرامواتساپ

به گفته معمار پروژه، ایده ای که پشت غرفه لهستان در اکسپوی 2015 میلان وجود دارد، برگرفته از شکوفه زارها و باغ های میوه  لهستان است که برای منظر و اقتصاد لهستان بسیار مهم و قابل توجه است. از نحوه  استفاده شکل و فرم جعبه های چوبی سیب متوجه می شویم که در محموله های کشتی برای بسته بندی میوه ها و سبزیجات از آن استفاده می شده است (تصویر 1).

گردش در میان شکوفه های سیب؛ نگاهی به غرفه لهستان در اکسپوی 2015 میلان
تصویر 1: غرفه لهستان در اکسپوی 2015 میلان، با الهام گرفتن از جعبه های سیب طراحی شده و کشاورزی این کشور را به نمایش می گذارد. منبع: archdaily.com

این ایده در دو مقیاس اجرا شد. در مقیاس کوچک که در دیوار بیرونی مدولار و مشبک غرفه اجرا شده، از لحاظ بصری، از جعبه های سیب فوق الذکر الهام گرفته شده است و در مقیاس بزرگ، نزدیک کردن فرم غرفه به فرم بسته بندی بوده است تا کشاورزی لهستان را به نمایش بگذارد (تصویر 2). نقشه این غرفه به گونه ایست که بازدیدکنندگان را از میان باغی اسرارآمیز و سمبلیک که در پشت یک سازه ی مشبک و جعبه مانند پنهان شده است به پیش می راند. این باغ به خودی خود شامل ردیف های بی پایان درخت های سیب است که مشخصه ی بارز منظر لهستان است.

گردش در میان شکوفه های سیب؛ نگاهی به غرفه لهستان در اکسپوی 2015 میلان
تصویر 2: دیوار مدولار و مشبک غرفه؛ همانند جعبه های سیب منبع: archdaily.com

این تصویر در نگاه اول به بازدیدکننده القا نمی شود. به منظور فهمیدن این موضوع لازم است که هر فرد در یک مسیر طولانی و پرپیچ و خم قدم بگذارد. تضاد بین ورودی، که به صورت شکافی باریک و بلند است، و باغ با فضایی افقی و بی انتها، این را می رساند که غرفه بازدیدکنندگان را به داخل فرا می خواند. برای اینکه باغ وسیع و بی انتها به نظر برسد، از آیینه استفاده شده که عنصری است با فلز کروم جلا داده شده و در سراسر دیوار داخلی پوشیده شده است تا در هرجهت امکان بازتاب وجود داشته باشد. به این ترتیب مکانی پر از نور و آزادی و فضا ایجاد می کند. این فضا که یادآور پلازای ایتالیایی ست، میدانی که که زندگی شهرهای ایتالیا در آن متمرکز است، در اینجا به طرز تعجب آوری به مرکز یک باغ سیب داخل شده است. تیم طراحی عنوان کرده اند که در این فضا، سازمان دادن انواع اتفاقات به عنوان بخشی از نمایشگاه امکان پذیر است. چیزی که جالب توجه است این است که به خاطر پیش زمینه ذهنی و انتزاعی میدان، هر اتفاقی خاطره انگیز و متمایز می شود.

گردش در میان شکوفه های سیب؛ نگاهی به غرفه لهستان در اکسپوی 2015 میلان
تصویر 3: گردش در میان شکوفه های سیب منبع: archdaily.com

پیامی که به گیرنده داده می شود بر کشاورزی لهستان و نتایج اقتصادی آن تمرکز دارد. جدا از گردش واقعی، یک گردش مجازی در نمایشگاه ارائه شده است که دریافت کننده بتواند در حین خو گرفتن به منظر لهستان، بیشتر درمورد کشاورزی آن یاد گیرد. بازدیدکنندگان می توانند به واسطه استفاده از تبلت ها، اطلاعات بیشتر را با خواندن در مورد عناصر مختلف موجود در نمایشگاه به دست آورند، عناصری که در باغ پخش شده و با کدهای QR علامت گذاری شده اند. آنها همچنین می تواند گردشی مجازی را در زمان استراحت در سایه  هریک از درختان بیشمار سیب داشته باشند (تصویر 3).

طراح: گروه معماری 2pm
سرمایه گذار پروژه: آژانس اطلاعات و سرمایه گذاری خارجی لهستان

مطلب فوق بخشی از مجموعه پرونده اکسپوی ۲۰۱۵ میلان است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به فهرست کامل این پرونده مراجعه کنید.

منبع:+

برچسب ها: اکسپوی 2015 میلانپاویون لهستانغرفه لهستان
نوشته قبلی

پایانی برنمایش غرور؛ مصاحبه با ژاک هرتزوگ درباره اکسپو ۲۰۱۵ میلان

نوشته‌ی بعدی

دیالوگ انسان و طبیعت، نگاهی به غرفه برزیل در اکسپوی 2015 میلان

نیوشا نبی بخش

نیوشا نبی بخش

دانشجوی کارشناسی ارشد معماری منظر دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

مطالب مرتبط

نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس، منظرموقت انسان ساخت در مناطق خشک با مصالح خشک

نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس

شنبه 20 آذر 1400
85
پارکهای موقتی پاپ آپ در شهر روئن فرانسه

پارکهای موقتی پاپ آپ در شهر روئن فرانسه

شنبه 16 فروردین 1399
66

طراحی روستای COP22 بر اساس ایده شهرسازی موقت

به سوی اکسپو ۲۰۲۰ ؛ حرکت از معماری به منظر

کلاه گشاد اکسپو، نقد “تیم واترمن” بر اکسپو 2015 میلان

10 نکته برجسته درباره اکسپو 2015 میلان برای معماران منظر

نوشته‌ی بعدی
دیالوگ انسان و طبیعت، نگاهی به غرفه برزیل در اکسپوی 2015 میلان

دیالوگ انسان و طبیعت، نگاهی به غرفه برزیل در اکسپوی 2015 میلان

نخستین نشست از سلسله نشست های "واکاوی منظر، دیسیپلین آینده"

نخستین برنامه از سلسله نشست های «واکاوی منظر، دیسیپلین آینده»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برتر

  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین مطالب
خواص و کاربردهای اکوبورد؛ محصولی از پوست نارگیل

خواص و کاربردهای اکوبورد؛ محصولی از پوست نارگیل

یکشنبه 20 مهر 1399
بازیافت ته سیگار در آجرهای خشتی

بازیافت ته سیگار در آجرهای خشتی

پنج‌شنبه 21 فروردین 1399
تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

یکشنبه 12 آذر 1396
سنت تاج گذاری در میان زنان ترکمن

سنت تاج گذاری در میان زنان ترکمن

یکشنبه 28 خرداد 1396
نگاهی به مراسم نخل ­گردانی و نقش آن در منظر آیینی

نگاهی به مراسم نخل ­گردانی و نقش آن در منظر آیینی

5
پروژه های برتر شهری در جهان

پروژه های برتر شهری در جهان

4
تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

4
شناخت آیین و اساطیر در منطقه سیستان و بلوچستان

شناخت آیین و اساطیر در منطقه سیستان و بلوچستان

4
نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس، منظرموقت انسان ساخت در مناطق خشک با مصالح خشک

نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس

شنبه 20 آذر 1400
تفکیک ناپذیری منظر آسمان و زمین از یکدیگر

تفکیک ناپذیری منظر آسمان و زمین از یکدیگر

پنج‌شنبه 20 آبان 1400
کاربرد مس پتینه شده در معماری منظر

کاربرد مس پتینه شده در معماری منظر

دوشنبه 17 آبان 1400
والتر هوود

والتر هوود

جمعه 14 آبان 1400

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما نزد معمارمنظر محفوظ بوده و در اختیار شخص دیگری قرار نخواهد گرفت. ممکن است ایمیل های خبرنامه در پوشه اسپم ایمیل شما قرار بگیرند.

درباره ما

معمارمنظر

جستاری بر منظر، شهرسازی و معماری

استفاده از مطالب وب سایت معمارمنظر در فعالیتهای پژوهشی با ذکر منبع بلامانع است.

ما در شبکه های اجتماعی

  • 2.3k دنبال کننده

هیئت تحریریه

  • آمنه دانشمند
  • عاطفه کریمی
  • فائزه کاویانی
  • فاطمه طورچی مقدم
  • فاطمه زرینه زاد
  • لیلا جهانگیری
  • مهدی فاطمی

مجوزها

logo-samandehi

پشتیبانی

پشتیبانی دامنه: طلاهاست

پشتیبانی هاست: سون هاست

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم