جستجو
Close this search box.

بی توجهی به بافت فرسوده و حیاط های مدفون در آن

بی توجهی به خانه های کوچک حیاط دار در بافت فرسوده ابهر موجب از بین رفتن امنیت خانه های قدیمی و کوچ اجباری ساکنین این حیاط های مدفون شده است.

مشخصات مطلب

بی توجهی به حیات بافت فرسوده شهری و حیاط های مدفون در آن

بی توجهی به حیات بافت فرسوده شهری هنگام نوسازی کوچه های مجاور، موجب از بین رفتن امنیت خانه های قدیمی و کوچ اجباری ساکنین خانه های کوچک حیاط دار می شود. می توانیم از این خانه های حیاط دار به عنوان حیاط های مدفون یا حیاط های فراموش شده در شهر یاد کنیم. کفسازی و آسفالت ریزیهای غیر اصولی در طی سالها این لکه های سبز کوچک در دل بافتهای فرسوده شهری را در خود می بلعد و با از بین بردن محرمیت و امنیت این فضاهای مسکونی، ساکنان آن را محکوم به ترک محل و تبدیل آن به نقطه ای ناامن در محله می کند.

ساکنین این خانه های حیاط دار که عمدتاً در مراکز شهرها قرار دارند و از قیمت و متراژ بالایی برخوردار هستند، در مواجهه با نادیده گرفته شدن هایی از این قبیل، تمایل به فروش و بازسازی به شکل آپارتمانهای چند طبقه را دارند که اینکار نه تنها باعث از بین رفتن حیاط ها و پوشش گیاهی می شود، بلکه ساخت و ساز آپارتمانهای چند طبقه در بافت فرسوده عموماً با معابر کم عرض و خانه های باقی مانده مشکلات بسیاری از جمله در مواجهه با خطر زمین لرزه را در آینده به وجود می آورد.


Ignoring the Vita of Deteriorated Areas and Buried Yards in it
عکس و توضیح از: سیده یگانه نبئی / بافت فرسوده شهرستان ابهر / استان زنجان / اردیبهشت 1399


نمونه نامناسب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *