جستجو
Close this search box.

پارک جنگلی آرچستویانی؛ مکانی برای تجربه فعالیتهای متنوع

پارک آرچستویانی یک پارک جنگلی است که بزرگترین جشنواره هنری روسیه در آن برگزار می‌شود و هنرمندان و طراحان در آن آثار هنری خلق می‌کنند.

مشخصات مطلب

این پارک در روستای نیکولا لنی‌وتس (۳۵۰ کیلومتری مسکو) در دره اوگرا واقع شده است. پارک جنگلی آرچستویانی یک پارک ۱۵۰ هکتاری است که در هر یک از فصلهای سال زیبایی خیره کننده ای به خود می‌گیرد؛ به طوری که می توانید در چند بازدید مختلف به تماشای زیباییهای آن بروید. با این حال در فصل تابستان بازدیدکنندگان می توانند مهارت باغبانی خود را محک بزنند و اشیاء هنری بسازند. این پارک در طی ۲۴ ساعت شبانه روز باز است. طراحی پارک بر روی یک محور اصلی که پیاده روی در فضاهای مختلف پارک (مزارع، چمنزارها، جنگل، مرزهای جنگلی) را ایجاد می کند، تاکید دارد.

پارک جنگلی آرچستویانی؛ مکانی برای تجربه فعالیتهای متنوع

بزرگترین جشنواره هنری سرزمین روسیه در آرچستویانی (جشنواره هنر و معماری معاصر) برگزار می شود و هنرمندان، طراحان و معماران روسیه و خارج از کشور، آثار هنری یادبودی را خلق می کنند. آنها فقط می توانند از مواد طبیعی موجود در آن منطقه استفاده کنند. این پارک جنگلی با هدف احیاء اقتصاد منطقه، که به لحاظ اقتصادی شرایط مناسبی نداشت، و جذب گردشگر احداث شده است. در ادامه به معرفی برخی از آثار هنرمندان و طراحان در این پارک پرداخته شده است:

فانوس دریایی

فانوس دریایی ۱۸ متری در طی سه ماه بدون استفاده حتی از یک میخ ساخته شده است البته جای هیچ نگرانی نیست چرا که توسط ماهرترین طراحان ساخته شده است و استحکام لازم را داراست.

پارک جنگلی آرچستویانی؛ مکانی برای تجربه فعالیتهای متنوع

روتوندا

این خانه کوچک چوبی، وسط یک مزرعه، در بالاترین نقطه در روستا ساخته شده است. طبقه همکف این خانه از ۲۱ درب چوبی قدیمی تشکیل شده که یک شومینه در مرکز آن وجود دارد. درها به طور مداوم توسط بازدیدکنندگان روتوندا باز و بسته می شوند. بنابراین این تصور را ایجاد می کند که خانه  در حال گفتگو است. (احساس سرزنده بودن) یک راه پله نیز وجود دارد که به سقف مسطح منتهی می شود.

پارک جنگلی آرچستویانی؛ مکانی برای تجربه فعالیتهای متنوع

المان ذهن جهانی

این المان چوبی بزرگ به قطر ۱۴ متر است و روبروی آن هم خیابانی با ستونهای چوبی که از شاخه های به هم تنیده درختان ساخته شده اند، قرار دارد. عبور از آن حس راه رفتن در مغز انسانی غول پیکر را در ذهن آدمی تداعی می کند. برای اتصال بین شاخه ها از صفحات فلزی استفاده شده که نور خورشید را منعکس می کند و موجب شده کل سازه شبیه به گلوله طلایی بدرخشد.

پارک جنگلی آرچستویانی؛ مکانی برای تجربه فعالیتهای متنوع

بابور

بابور، سازه ای که توسط برخی طراحان مطرح جهان در سال 2013 در پارک جنگلی آرچستویانی با مصالح بومی منطقه ساخته شده است.

پارک جنگلی آرچستویانی؛ مکانی برای تجربه فعالیتهای متنوع

فانوس

یک فضای سمبولیک که عنصر اصلی آن، یک چراغ است و نور آن مانند یک فانوس دریایی فضا را روشن می کند.

پارک جنگلی آرچستویانی؛ مکانی برای تجربه فعالیتهای متنوع

گشت و گذار در پارک جنگلی آرچستویانی

دیدن همه جای پارک جنگلی آرچستویانی در یک روز غیر ممکن است بنابراین بهترین گزینه چند روز ماندن است. خانه های مختلفی برای اقامت وجود دارد؛ خانه های منحصر به فرد از اشکال انتزاعی، ساخته شده  از چوب از جمله؛ خانه های کلور، خانه های با یک پنجره پارانوما و بخاری برای گروه دو یا چهار نفره هم وجود دارد. می توان سبک متفاوت مسکن را انتخاب کرد که به بودجه بستگی دارد. برای مسافران کم هزینه یک فضای کمپینگ مجهز به آشپزخانه وجود دارد، همچنین اگر همه خانه ها رزرو شده بود، می توان در آنجا چادر زد.

هنرمندان روستا چگونگی ایجاد فرم از مواد طبیعی را به شما نشان می دهند. علاوه بر این، آنها به همراه شرکت کنندگان اسباب بازی چوبی خود را درست می کنند. شرکت کنندگان می توانند مجسمه های ساخته شده با دست خود را به خانه ببرند.

می توان برای دیدن این پارک بزرگ از دوچرخه یا اسب استفاده کرد. آنها را سوار شوید و از طبیعت کنار رودخانه اوگرا لذت ببرید. کندوهای زنبور عسل در کنار محلهای اقامت وجود دارد (حدود ۱۰ کندو) که میهمانان می‌توانند نحوه کار آنها را ببینند و در مورد نقش زنبورها در جهان اطلاعات کسب کنند، انواع عسل را چشیده و عسل و سایر محصولات را بخرند.

امکان بازدید دسته جمعی و گروهی نیز از پارک جنگلی آرچستویانی وجود دارد و همچنین امکان برگزاری مراسمهایی مانند جشن تولد یا عروسی نیز وجود دارد. در همه مکانهای عمومی دسترسی به اینترنت موجود است. کشاورزان بدون استفاده از سموم و کودها بیش از ۲۱۵ گونه از ۷۵ نوع محصول را رشد می دهند. این مزرعه ها هر روز برای بازدیدکنندگان باز هستند.

Landezine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *