جستجو
Close this search box.

پنج نکته در احیاء یا طراحی پارک محلی

معماران منظر Kinnear، پنج نکته ساده اما کلیدی در خصوص طراحی و بازسازی یک پارک محلی را در اختیار سایر طراحان گذاشته اند که به طور قطع دارای کارایی مطلوب هستند.

نویسنده:

مشخصات مطلب

بررسی طرح پارک محلی در Drapers Field توسط معماران منظر Kinnear در Waltham Forest لندن، انگلستان صورت گرفته است. در پنجاه سال گذشته Drapers Field محل مناظره و بحث برانگیز بوده است. این زمین در لایتون لندن واقع شده است و به عنوان محلی تفریحی با امکانات مربوط به آن مورد استفاده قرار می گرفته است.

Drapers Field یک منطقه سبز شامل زمین ورزشی تا سال 2008 بود تا زمانی که یک دستور از برنامه طراحی مجدد شهر برای استفاده از زمین جهت بازیهای المپیک 2012 رسید. در نتیجه نرده هایی به منظور نشان دادن محدوده و سایبانهای المپیک نصب شدند.

پس از برگزاری المپیک، شرکت KLA اعلام کرد که سه پارک محلی در منطقه Waltham Forest تغییر شکل خواهند داد. از طراحان به طور ویژه خواسته شد که Drapers Field را به عنوان یک منطقه ارتباطی بین جوامع شرق لندن با پارک المپیک سابق، بسازند. آنها باید به نوسازی امکانات ورزشی و غرفه های سابق و همچنین به توسعه زمینهای بازی می پرداختند.

پنج نکته کلیدی در طراحی پارک محلی

پنج نکته مهم و معتبر در هر پروژه وجود دارد که طراحان می توانند با توسعه دادن آنها یک پارک محلی موفق طراحی کنند:

اطمینان از قابل عبور بودن

این کار باعث می شود مردم برای بازدید از پارک محلی تشویق شوند حتی اگر در ابتدا به آن علاقه مند نباشند. مسیری از شمال شرق لایتون در بالای جاده به جنوب غرب کلیسای میل لن می رود. بنابراین دانش آموزان محلی روزانه می توانند، پیاده روی کنند و در عین حال با چشم اندازی متفاوت و امن از پیاده روی معمولی لذت ببرند.

دو رنگ سفید زمستانی و سیاه برای تشخیص مسیر دوچرخه و مسیر پیاده رو است، شکل موجدار مسیر با غلبه بر موانع در ارتفاعهای مختلف به سرگرمی و تجربه می افزاید و مهارت کاربران را که در حال یادگیری دوچرخه سواری هستند، به چالش می کشاند.

پنج نکته در احیاء یا طراحی پارک محلی
ارتقاء ورزش

اکثر کسانی که ورزش را حرفه ای دنبال می کنند از سن کودکی شروع به فعالیت کرده اند. یکی دیگر از نکات کلیدی، رواج دادن فعالیتهای ورزشی آزاد و حرفه ای است که جوانان را در زمینه های ورزشی برای آینده تشویق می کند و باعث پیشگیری از تمام خطراتی که شیوه زندگی بی تحرک می تواند برای سلامتی آنها ایجاد کند، می شود.

Drapers Field شامل یک زمین فوتبال با چمن مصنوعی است که در مجاورت آن یک پارکینگ رایگان واقع شده است. این زمین، میزبان مسابقات حرفه ای هم از طرف بازیکنان محلی و خارجی است. یک زمین چمن کوچک جداگانه برای کودکان نیز وجود دارد که می توانند به تقلید از بزرگسالان در آن ورزش کنند.

پنج نکته در احیاء یا طراحی پارک محلی
ایجاد هدف در منظر

این پارک محلی در محیط شهری و در معرض شایعات مختلف مردم قرار دارد. “امواج” ویژگی اصلی این پارک هستند که مخاطبان می توانند در امتداد مسیر آنها حس حرکت و همراهی مسیر را با خود در هنگام پیاده روی دریافت کنند. فراموش نکنید که در طراحی کلمات عامیانه بهتر از تبلیغات هستند.

پنج نکته در احیاء یا طراحی پارک محلی

چمن موج دار از هر دو طرف، مسیری نواری از بتن سفید با محدوده آب بازی در طرف جنوب دارد که در مجاورت غرفه های چوبی قرار گرفته است. در این فضا کودکان ترجیح می دهند، بدوند و با اسکیت از روی کانال باریک آب بپرند.

چمن موج دار قابلیت انجام چند بازی ویژه کودکان را دارد در دل این چمن، تکه های ساده، خم شده یا بریده شده تنه درختان وجود دارد که بعضی از آنها توسط تورهایی با قابلیت نوسان یا بالارفتن بهم وصل شده اند. طراحان شرکت KLA برای خلق این فضاها خودشان را در جایگاه کودکان قرار داده اند تا بتوانند یک پارک مناسب، برای آنها در نظر بگیرند. در واقع، فقط ذهن یک کودک می تواند امواج را روی زمین تصور کند.

در نظر گرفتن یک کافه

شاید راه بسیار ساده برای افرادی که فضایی برای ملاقات، جمع شدن و زندگی در یک فضای عمومی نیاز دارند، یک کافه باشد. از طرفی والدینی که کودکانشان بازی می کنند، می توانند در این محل آرامش داشته باشند. ساختمان موجودی که درست در کنار پارکینگ پارک محلی قرار داشت، بازسازی شده و با سقفی شیبدار، آجرهای زرد و آهنهای خاکستری که آنها را نگه می دارد، خودنمایی می کند. یک ورودی جدید بزرگ شیشه ای با منظره ای رو به پارک نیز در آن تعبیه شده است.

پنج نکته در احیاء یا طراحی پارک محلی
توجه به نیازهای محله

انجمن محلی نگران بازنگشتن زمین بازی پس از المپیک و تبدیل آنها به چیزی بیش از حد لوکس بود. در طراحی یک پارک محلی خواسته های ساکنین منطقه مهم است و نادیده گرفتن این نیازها موجب بروز سوء تفاهم در آنها می شوند یا موجب بروز تردید در مورد پروژه می شود. امروزه طراحان ترجیح می دهند، طرحهای با مقیاس محلی خود را به صورت مشارکتی انجام دهند. چون غالباً این پروژه برای محله مناسب تر هستند.

پنج نکته در احیاء یا طراحی پارک محلی

معماران منظر Kinnear، پنج نکته ساده اما کلیدی در خصوص طراحی و بازسازی یک پارک محلی را در اختیار سایر طراحان گذاشته اند که به طور قطع دارای تاثیر مثبت و کاراریی مطلوب هستند.

∴ Land8.com ∴

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *