جستجو
Close this search box.

ساماندهی پارک جنگلی فلوید فورک بر اساس گذشته صنعتی آن

فلوید فورک یک پارک جنگلی همجوار با محلات شهری است که به محلی برای گذران اوقات فراغت، ورزش و حفظ میراث صنعتی این منطقه بدل شده است.

مشخصات مطلب

پارک جنگلی فلوید فورک در کنتاکی آمریکا واقع شده است. طراحی پارک را مشاور WRT بر عهده داشته و بین سالهای 2010 تا 2016 ساماندهی شده است. این پارک در بردارنده 4 پارک کوچکتر است که از طریق یک مسیر به صورت خطی به یکدیگر متصل می شوند. این پارکها در سال 1890 توسط معمار منظر معروف آمریکایی فردریک لاو المستد، دور شهر طراحی و ساخته شده اند که به مرور زمان شهر در اطراف این پارک گسترش پیدا کرد و این پارکها، طبیعت را به همسایگی شهر آوردند. از این پارک علاوه بر تفریح برای آموزش به دلیل تنوع گیاهان و درختان هم استفاده می‌شود.

ساماندهی پارک جنگلی فلوید فورک بر اساس گذشته صنعتی آن

در سازماندهی پارک نکات زیر مورد توجه بوده اند:

  • تاکید بر زمینه تاریخی و طبیعی، چهارچوب ساختاری پارک از جمله چمنزارها ،تالابها و مسیرهای آبی جنگل را شکل می‌دهد.
  • مولفه اتصال دهنده شامل خود پارک فلوید فورک، مسیرها، راه حلقه ای چندمنظوره، پلها و مسیر های دیگری که دسترسی به تجربه طبیعی همه جانبه را فراهم می‌کند.
  • جاذبه های بصری بر توسعه محیط زیست و محیط تفریحی تمرکز دارند که مکانهای مشخصی را برای جمع شدن مردم و بازی کردن آنها فراهم می کنند.

فعالیتهای ورزشی پارک فلوید فورک

در این پارک فعالیتهایی همچون قایقرانی و دوچرخه سواری و پیاده روی جریان دارد.

ساماندهی پارک جنگلی فلوید فورک بر اساس گذشته صنعتی آن

تعریف حس مکان با مصالح و پوشش گیاهی

طراحی و مصالح استفاده شده منعکس کننده میراث صنعتی منطقه است و به پارک هویت محلی می‌دهد. سنگهای آهکی به طور گسترده در پارک برای پلها و مسیرها استفاده شده است. ساختار محلی با استفاده از سرو و کاجهای زرد برای یادآوری انبارهای تنباکو که در منطقه قبلاً رایج بوده، استفاده شده است.

ساخت و سازهایی که برای ساماندهی شروع شده بودند، در سال 2016 به پایان رسیدند و میزان بازدید مخاطبین به 2.6 میلیون نفر افزایش یافت و این پارک جنگلی را به یکی از 50 پارک برتر شهری در کشور تبدیل کرد. سال گذشته 14000 دانش آموز تجربه کلاس در فضای باز را در پارک فلوید فورک داشتند و بیش از 11000 ساعت وقت توسط داوطلبان برای این پارک اختصاص داده شده است. طول 20 مایلی محور این پارک به پرترددترین مسیر فعالیت در کنتاکی تبدیل شد. همچنین تا به امروز بیش از 70,000 درخت در این پارک کاشته شده اند.

Landezine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *