جستجو
Close this search box.

ایده بخش مسکونی دره سیلیکون جدید در مسکو

در آغاز سال ۲۰۱۰ دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه، ایجاد یک مجموعه تحقیقاتی و مسکونی جدید برای روسیه، مشابه دره سیلیکون در آمریکا را اعلام کرد.

مشخصات مطلب

در آغاز سال ۲۰۱۰ دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه، ایجاد یک مجموعه تحقیقاتی و مسکونی جدید برای روسیه مشابه دره سیلیکون در آمریکا (Silicon Valley) را اعلام کرد که در حومه جنوبی مسکو واقع شده است و دارای امکانات تحقیقاتی، آزمایشگاه های دانشگاهی، قطب علمی و بخش مسکونی است.

پس از یک رقابت بین المللی در سال 2011، هر یک از بلوک های داخل پروژه به یک گروه معماری واگذار شد. دفتر معماری بشو و همکاران (Agence d’Architecture A. Bechu & Associés) طراحی بلوک ۱۱ (بخش مسکونی) پروژه را بر عهده داشته است.

رونمایی از ایده بخش مسکونی دره سیلیکون جدید در مسکو
ایده های طراحی دره سیلیکون مسکو

طراحان معتقدند که این بلوک مشابه یک بافت روستایی پیرامون یک میدان مرکزی ساماندهی شده است و چیدمان خانه ها به گروهی از پنگوئن ها شباهت دارد که بر روی قطعه ای یخ جمع شده و برای گرم نگه داشتن یکدیگر، به هم نزدیک شده اند.

در طراحی دره سیلیکون، بر روی سکونت پایدار و اکولوژیک تاکید شده است. این منطقه شامل خانه های انفرادی اختصاص داده شده به محققان و خانواده های آنها، با هدف افزایش تعاملات اجتماعی است.

هر واحد مسکونی منحصربفرد خواهد بود و برای ساخت آنها از سیستم مدولار استفاده خواهد شد. به علاوه هر واحد دارای بام سبز و انرژیهای تجدیدپذیر و امکان تصفیه آب خواهد بود. خدمات عمومی در مرکز این بلوک به منظور ایجاد پیوند اجتماعی بین ساکنان مستقر می شود.

∴ Archdaily.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *