جستجو
Close this search box.

تاثیر وجود فضای سبز بر کاهش سرطان سینه در زنان

پژوهشی بر روی بیماران مبتلا به سرطان سینه در اسپانیا حاکی از آن است که با نزدیکی بیشتر محل زندگی زنان به فضاهای سبز شهری، خطر ابتلا در آنها کاهش می یابد.

مشخصات مطلب

تاثیر دسترسی به فضای سبز بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان

دسترسی به “فضاهای سبز” برای زنان ساکن در شهرها خطر ابتلا به “سرطان سینه” را کاهش می دهد. پژوهشی بر روی 1129 بیمار مبتلا به “سرطان سینه” و بررسی وضعیت 1619 مورد در جهت کنترل و جلوگیری از ابتلای افراد به این بیماری در 10 استان اسپانیا حاکی از آن است که با نزدیکی هر چه بیشتر محل زندگی زنان به “فضاهای سبز شهری”، خطر ابتلا به “سرطان سینه” در آن ها کاهش می یابد. در این پژوهش عوامل دیگری همچون سن و وضعیت اجتماعی اقتصادی تعدیل شده است.


Source: O’Callaghan-Gordo C., M. Kogevinas, M. Cirach, G. Castaño-Vinyals, N. Aragonés, J. Delfrade, T. Fernández-Villa, P. Amiano, T. Dierssen-Sotos, A. Tardon, R. Capelo, R, Peiró-Perez, V. Moreno, A. Roca-Barceló, B. Perez-Gomez, J. Vidan, A. Molina, M. Oribe, E, Gràcia-Lavedan, A. Espinosa,  A. Valentin, M. Pollán, MJ Nieuwenhuijsen. (August 2018). Residential proximity to green spaces and breast cancer risk: The multicase control study in Spain (MCC-Spain). International Journal of Hygiene and Environmental Health.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *