جستجو
Close this search box.

رقابت دانشجویی طراحی معماری منظر IFLA در سال 2018

مسابقه دانشجویی پنجاه و پنجمین کنگره جهانی IFLA در سال 2018 با حمایت فدراسیون بین المللی معماران منظر و سازماندهی بنیاد معماران منظر سنگاپور برگزار می شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مسابقه دانشجویی پنجاه و پنجمین کنگره جهانی IFLA (2018)، با حمایت مالی فدراسیون بین المللی معماران منظر (IFLA) و سازماندهی بنیاد معماران منظر سنگاپور (SILA) برگزار می شود. هدف از این رقابت، تشخیص طراحی محیطی نوآورانه و فکرشده توسط دانشجویان در برنامه های آموزشی معماری منظر است. این مسابقه طرح‌های ارسالی از دانشجویان یا تیم های دانشجویی برنامه های معماری منظر را می پذیرد.

موضوع

موضوع مسابقه امسال عبارت است از “منظر تاب آور”. بلایای طبیعی و حوادث شدید آب و هوایی همواره شهرهای مختلف در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده‌ اند. با این حال، در دهه های گذشته، تخریب شهرها توسط این نیروها به دلیل شرایط شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی، حتی بیشتر از پیش حس می شود. این حوادث فاجعه بار از سیل و زلزله، گردبادها و طوفان ها تا خشکسالی های شدید و حتی مسائل فرونشینی زمین، بسیاری از شهرها را از بین برده، جوامع را ویران کرد و جان افراد بسیاری را گرفته است.
علاوه بر بلایای طبیعی، بسیاری از خطرات شهری سازی سریع مانند جنگل زدایی به رسمیت شناخته شده، که در آن خانه سازی کلان و توسعه صنعتی منجر به از دست رفتن تنوع زیستی، از دست رفتن و تخریب منابع طبیعی، گسترش بالقوه بیماری، محیط ناسالم، عدم تعادل محیطی و همچنین بی ثباتی اقتصادی و اجتماعی شده است.
رقابت دانشجویی طراحی معماری منظر IFLA در سال 2018موضوع “تاب آوری منظر” می تواند به عنوان تاب آوری در مواجهه با بلایای طبیعی و همچنین به عنوان بررسی اثرات منفی شهرنشینی تفسیر شود. از دانشجویان دعوت می شود از طریق بررسی روش هایی که “منظر تاب آور” می‌تواند توسط آن تفسیر شود، به این موضوع بپردازند و این پژوهش تنها به موارد زیر محدود نمی شود: راه حل های طراحی بازدارنده، پیشگیرانه، تسکین‌دهنده و سازگار، و یا پیشنهادهایی برای بهبود تاب آوری شهرها از طریق معماری منظر.
طرح های دانشجویی می توانند بر سایت های منظرین خاص و چالش هایی که دانشجویان با آن آشنا هستند و یا مناظر الگو، اعمال شود. دانش آموزان در انتخاب زمینه، سایت و مقیاس پروژه های خود آزاد هستند.

هیئت داوران و جوایز

شرکت کنندگان توسط هیئت داوران بین المللی به ریاست دکتر Bev Sandalack، معمار منظر، استاد و دانشیار دانشگاه کلگری ارزیابی خواهند شد. پروفسور Sandalack رئیس هیئت داوران و رئیس کمیته مسابقات IFLA است.
جوایز زیر به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت:

رده دانشگاهی:

  • جایزه اول: جایزه GROUP HAN برای معماری منظر –  3500 دلار امریکا
  • جایزه دوم: جایزه IFLA Zvi Miller – 2500 دلار آمریکا
  • جایزه سوم: جایزه SILA Merit – 1000 دلار آمریکا

رده دیپلم:

  • جایزه اول: 1000 دلار آمریکا
  • جایزه دوم: 750 دلار آمریکا
  • جایزه سوم: 500 دلار آمریکا
معیارهای ارزیابی
  • بررسی موثر موضوع رقابت
  • تجزیه و تحلیل و فرایند طراحی به صورت مستند و واضح
  • نمایش رویکردی بازتابی و نوآورانه، ارزش بخشیدن به هویت مکان طراحی شده و شناسایی راهبردی برای اجرای پروژه
  • شواهدی از تامل و توجه به مسائل محیط زیستی، فرهنگی، تاریخی و دیگر موضوعات زمینه ای؛
  • ادغام هر دو جنبه ی عملی و زیباشناختی معماری منظر.
  • ویژگی های عملکردی و اجتماعی
  • کیفیت های پایداری
  • ویژگی های مفهومی
واجدین شرایط

شرکت در مسابقه برای همه دانشجویان مقطع دیپلم، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی معماری منظر (حتی آنان که در برنامه های دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که به طور مشخص با عنوان معماری منظر خوانده نمی شود) آزاد است.
امکان شرکت به صورت فردی و گروهی وجود دارد. انجام پروژه می تواند با رویکردی بین رشته ای صورت گیرد؛ با این حال، تیم باید توسط یک دانشجوی معماری منظر هدایت شود. تعداد اعضا در هر گروه شرکت کننده نباید بیش از پنج نفر باشد.

هزینه های ورودی

هزینه ثبت نام برای هر طرح ارائه شده، چه بصورت فردی و چه گروهی، بر اساس محل تحصیل شرکت کنندگان بین 10 تا 50 دلار است. هزینه شرکت برای دانشجویان در حال تحصیل در ایران 22.32 دلار امریکا محاسبه شده است.
این هزینه ثبت نام باید در هنگام ارائه طرح پرداخت گردد. (دانشگاه یا هر شخص ثالثی می تواند هزینه ثبت نام را از طرف شرکت کنندگان پرداخت کند، اما مسئولیت هماهنگی و اطلاع به دبیرخانه IFLA بر عهده شرکت کنندگان است.)
تخفیف: مجموع مبلغ پرداختی برای تعداد 10 تا 20 شرکت کننده از یک موسسه آموزشی مشخص، بیش از 500 دلار نخواهد بود (این مورد نیز در کشور مبداء موسسه آموزشی تنظیم می شود.) برای هرگونه سؤال درمورد هزینه ثبت نام می توانید از طریق ایمیل با دبیرخانه IFLA در ارتباط باشید.

شرایط تحویل

پروژه های ارسالی باید از موارد زیر پیروی کنند و در غیر این صورت پذیرفته نخواهند شد:

  1. همه ارسال ها باید به زبان انگلیسی (زبان رسمی IFLA و کنگره جهانی IFLA در سال 2018) باشد.
  2. اسناد زیر باید ارسال شوند:
  • فرم رسمی ثبت نام (امکان دانلود در سایت مسابقه وجود دارد) با ذکرنام نویسنده یا اعضای تیم پروژه، عنوان پروژه، نام مدرسه / دانشگاه و نام برنامه، و تاییدیه رئیس دانشکده یا مسئول برنامه. به صورت یک فایل PDF غیر قابل ویرایش ذخیره شده باشد.
  • توضیحی مختصر (حداکثر 250 کلمه): خلاصه مکتوبی از پروژه شامل زمینه پروژه، مسائلی که مورد توجه قرار خواهند گرفت، ویژگی های اصلی و نوآوری ها. این سند باید به صورت یک فایل PDF ذخیره شده و عنوان پروژه را بدون اشاره به تیم پروژه یا نام مدرسه در برگیرد. سطرهای متن باید فاقد تنظیم (unjustified)، چپ چین شده و با دو بار فاصله، با فونت Times New Roman(سایز 12) نوشته شوند.
  • کپی PDF از صفحات پروژه (با شماره صفحه به ترتیبی که باید مشاهده شود). این اسناد باید در قالب پرتره به عنوان اسناد چاپی A3 آماده شود و اگر پروژه برنده جایزه گردد، به صورت پوسترهایی با ابعاد کامل (2 پانل A1 در قالب پرتره) ارائه شوند. پانل ها باید شامل عنوان پروژه و فاقد هیچ اطلاعاتی در مورد نویسنده، تیم یا مدرسه باشند، در غیر این صورت پروژه حذف خواهد شد. نتیجه نهایی، پس از چاپ با مقیاس یک به یک، باید حداکثر دو پوستر A1 (پرتره) را در برگیرد. پوسترها در کنار یکدیگر و با یک فاصله 20 میلی متری بین آنها نمایش داده می شوند.
  1. توجه به موارد زیر ضروری است:
  • ارائه اطلاعات کافی برای توضیح زمینه پروژه (به عنوان مثال، عکس هوایی، سایت پلان و سایر اطلاعات زمینه).
  • ارائه طیفی از نقشه ها در مقیاس های مناسب برای بیان و توضیح پروژه.
  • ارائه توضیحات مختصر و واضح درباره اهداف پروژه، مسائل خاص یا ملاحظات، رویکرد و روش ها و مفاهیم (حداکثر 250 کلمه). راهنمای جداول و نقشه ها، یادداشت ها و زیرنویس ها باید حداقل باشد و این توضیحات در شمارش کلمه ها محاسبه نمی شوند.
  • پروژه هایی که شامل تعدادی پوستر یا جهتی بر خلاف دستورالعمل ذکر شده باشند (2 پوستر، پرتره) حذف خواهند شد.
  • هر متن نوشته شده در پانل (به استثنای ترجمه ای مکمل از عنوان پروژه به زبان دوم) باید به زبان انگلیسی باشد.
  • پروژه هایی با توضیحات یا متون نوشته شده به زبان غیر از انگلیسی یا بیش از حداکثر کلمات رد خواهند شد.
  • شرکت کنندگان باید از ارجاع صحیح تمام تصاویر، عکس ها و سایر موارد به دست آمده از منابع دیگر اطمینان حاصل کنند. توضیح منابع و مآخذ در شمارش کلمات گنجانده نمی شود.
مشخصات فایلهای دیجیتال

فایل های PDF پوسترها باید رزولوشنی برابر 300 dpi داشته و حجم فایل حداکثر 20 مگابایت باشد. فایل هایی با حجم بیشتر پذیرفته نخواهند شد. کل فایل ارسالی نباید حجمی بیش از 25 مگابایت داشته باشد.

قوانین مسابقه

شرکت در مسابقه مستلزم پذیرش بدون قید و شرط قوانین آن است. دستورالعمل ها و قوانین مسابقه از طریق انتشارات IFLA و کمیته محلی برگزاری در میان مدارس معماری منظر توزیع خواهد شد.
کلیه آثار ارائه شده در رقابت، در مالکیت کمیته محلی برگزاری کنگره جهانی IFLA (سنگاپور) قرار دارد و به نویسندگان بازگردانده نخواهد شد.
آثار ارائه شده در قالب دیجیتال یا کاغذ در طول پنجاه وپنجمین کنفرانس جهانی IFLA به نمایش گذاشته خواهد شد، و همچنین ممکن است پس از پایان کنگره و به صلاحدید کمیته محلی برگزاری و یا IFLA در محل دیگری به نمایش درآید.
IFLA و بنیاد معماران منظر سنگاپور (SILA) از حق تکثیر و انتشار تمامی آثار ارائه شده در این رقابت برخوردار است. هیچ یک از شرکت کنندگان حق انتشار آثار خود را پیش از اعلام نظر هیئت داوری ندارند. هیئت داوری بر رقابت نظارت خواهد کرد و تا هنگام اهدای جوایز، یگانه نهاد تصمیم گیرنده  در تمام سطوح است.

زمانبندی
  • مهلت نهایی طرح پرسش: 4 مه 2018 (14 اردیبهشت 1397)
  • مهلت نهایی پاسخگویی به سوالات متداول: 11 مه 2018 (21 اردیبهشت 1397)
  • مهلت نهایی دریافت آثار: 18 مه 2018 (28 اردیبهشت 1397)، ساعت 6 عصر به وقت سنگاپور
  • تایید انطباق با قوانین مسابقه توسط کمیته فنی و تایید پرداخت هزینه توسط منشی IFLA 25 مه تا 1 ژوئن (4 تا 11خرداد)
  • داوری آثار: ژوئن 2018
  • تاریخ نمایش آثار مسابقه دانشجویی: 18 تا 21 ژوئیه (27 تا 30 تیر) در  کنفرانس جهانی IFLA 2018 سنگاپور
  • تاریخ اعلام عمومی و رسمی برندگان و ارائه جوایز (مراسم اهدای جوایز): متعاقبا اعلام خواهد شد.

پس از مطالعه کامل جزئیات در وبسایت مسابقه، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با ایمیل نیز در ارتباط باشید. حتماً در موضوع ایمیل ارسالی از برچسب #competition استفاده کنید.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *