جستجو
Close this search box.

راههای جدید ترویج رشد هوشمند

کلثروپ راههایی جهت ترویج رشد هوشمند مشخص کرده که به تمرکز توسعه شهری در قسمت پیاده و مرکز شهر به عنوان ابزاری جهت مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پیتر کلثروپ (Peter Calthorpe) مدیر اصلی شرکت کلثروپ در اجلاس رشد هوشمند در لوئیزیانا گفت که تغییرات آب و هوایی یکی از دغدغه های مشترک سیاره زمین است که هر شهر در جهان مجبور است با آن مقابله کند. در این کنفرانس دو روزه، تغییرات آب و هوایی موضوع اصلی برای بسیاری از سخنرانانی بود که درباره راه حلهایی برای ترویج رشد هوشمند بحث می کردند.
راههای جدید ترویج رشد هوشمندکلثروپ چندین راه جدید جهت ترویج سیاستهای رشد هوشمند مشخص کرده است. این روشها به تمرکز توسعه شهری در قسمت پیاده و مرکز شهر و اتصال مناطق به عنوان ابزاری جهت مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می کنند.

استفاده از داده برای نمایش کم هزینه بودن رشد هوشمند

ما به صحبت کردن درباره فواید صرفه جویی در هزینه رشد هوشمند نیاز داریم. سیاستمداران، طراحان و عموم مردم اطلاعاتی را به طور فزاینده در بخش داده های مربوط به سیاستهای سازگار با محیط زیست نیاز دارند. این اطلاعات برای سلامت محیطی در قسمت پیاده مرکز شهر کافی نیست. اگر فواید هزینه صرفه جویی برجسته نباشد، سیاستهای رشد هوشمند اجرا نخواهد شد.
رشد هوشمند بیشترین مسئولیت مالی را در جهت اجرای داده های روی میز دارد. بسیاری از سیاستمدارانی که رشد هوشمند یا تغییرات آب و هوایی را باور ندارند، کمترین هزینه را برای آن در نظر می گیرند. یک از راههای آگاه کردن سیاستمداران و عموم مردم از کاهش هزینه ها در استفاده از رشد هوشمند، استفاده از سناریورهای مختلف جهت ارائه مزایای آن است.
به عنوان مثال مردم بر این باورند که نمی توانند 94 میلیارد دلار برای قطار ریلی پر سرعت در کالیفرنیا بدهند اما واقعیت این است که اگر آنرا نسازند و کماکان بخواهند به این سفرها بروند، مجبور می شوند فرودگاهها و بزرگراههایی برای حمل و نقل بسازند که این موضوع 180 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
راههای جدید ترویج رشد هوشمنداگر سرمایه شهر را به جای صرف در جاده ها و فاضلاب برای توسعه پیاده روی شهری صرف کنید، 6 تا 12 برابر درآمد را برای هزینه های مشابه کاهش می دهید. هیچ کس در مورد تغییرات آب و هوایی آگاهی ندارد. اما ارائه پروژه های سازگار با محیط زیست از طریق لنز اقتصادی می تواند یک پشتوانه برای اجرا تهیه کند

استفاده از وسایل نقلیه مستقل برای اتصال بهتر با محیط

فناوری جدید ممکن است منجر به تغییر برخی رفتارهای پراکندگی شود. نوآوری و انقلاب حمل و نقل متمرکز بر حمل و نقل عمومی سیطره پیدا خواهد کرد.
راههای جدید ترویج رشد هوشمنددر حالی که شرکتهای وسایل نقلیه مستقل خصوصی مثل گوگل پتانسیلی دارند که اثرات منفی زیست محیطی وسایل نقلیه را به طور منظم کاهش می دهد، برای تشویق پیشرفت رشد بی رویه، باید فکری برای اتوبوسهای عمومی مستقل نیز وجود داشته باشد.
اگر تکنولوژی مشابه شرکتهایی مثل گوگل را برای اتوبوسهای بزرگ طراحی کنید، شما قادر خواهید بود یک سیستم حمل و نقل بدون راننده که مقرون به صرفه نیز هست را داشته باشید. برای انجام این پروژه اتصال جوامع در مقیاس منطقه ای نیز ضروری است.

استفاده از ساخت انعطاف پذیر با درآمد مختلط

بحث در مورد تجارت خاموش (در ترویج رشد هوشمند که کلثروپ آن را خبرهای خوب برای آمریکا نامید) اجتناب ناپذیر و پیچیده است. زیرا این تجارت مزایای زیست محیطی و اجتماعی در بردارد. به عنوان مثال اغلب نوسازیها در مناطقی که منعطف به تغییرات آب و هوایی هستند، رخ می دهد.
او در مورد این ساخت و سازها اعتقاد دارد که آنها پاسخ نوسازی هستند اما آنها را درآمد مختلط نامیده است. خیلی از مکانهای عمومی تمایل دارند یک ترکیب گسترده از درآمدها، خدمات بیشتر و مدارس بهتر داشته باشند.
سیاستگذاران، برنامه ریزان و طراحان در هر شهر تصمیم گرفته اند تعادلی مناسب بین توسعه محیطی و اجتماعی قابل پیاده سازی ایجاد کنند. گاهی اوقات ساخت و ساز پیاده رو و مراکز سالم شهری منجر به نوسازی می شود اما همانطور که کلثروپ گفت این تجارت خاموش در همه چیز وجود دارد.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *