جستجو
Close this search box.

نمود سادگی و کارایی در طراحی نیمکت چند منظوره

نیمکت چند منظوره (MultiSit)، یک محصول چند عملکردی و نمونه ای مدرن از نیمکتهای عمومی است که سادگی خلاقانه و خلاقیت ساده طراحی را در آن واحد فراهم نموده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

همه ما می دانیم که جهان هرگز از تغییر باز نمی ایستد. همین اتفاق برای ما نیز می افتد. ما روش زندگی خود، محیط زیست، فن آوری و محیط اطرافمان را تغییر می دهیم و از طریق این توسعه دائمی، نیازهای ما نیز تغییر می کند. برای برآمدن از عهده نیازهایمان، طراحی نیز هر روزه در حال تغییر است. یک مثال خوب از اینگونه تحولات را می توان در مقایسه بین یک نیمکت معمولی در پارکهای استاندارد و مدرن ترین طراحی به روز از یک نیمکت چند منظوره عمومی یافت.

نمود سادگی و کارایی مبلمان مدرن شهری در طراحی نیمکت چند منظوره

نیمکت چند منظوره (MultiSit)، یک محصول چند عملکردی است توسط تری-آن (Tri-On) طراحی شده و نمونه ای مدرن از نیمکتهای عمومی است که سادگی خلاقانه و خلاقیت ساده طراحی را در آن واحد فراهم نموده است.

نیمکت چند منظوره؛ نشیمن، نرده و تبلیغ

نیمکت چند منظوره، یک نیمکت زیبا، تمیز، با ظاهر آراسته و بادوام است که سه عملکرد را همزمان ارائه می دهد؛ محل نشستن، نرده و محل تبلیغات. نیمکت چند منظوره به علت طراحی زیبا، ایمنی و هزینه نگهداری و تعمیر پایین؛ یک انتخاب مناسب و راه حل موثر و فوری برای طراحی محلهای نشیمن در مکانهای عمومی یا محوطه های اداری است.

نمود سادگی و کارایی مبلمان مدرن شهری در طراحی نیمکت چند منظوره

این نیمکت اگر آرایش ردیفی داشته باشد، می تواند به عنوان حصار فیزیکی و بصری عمل نموده یا رهگذران را به سمت محل خاصی هدایت نماید. می تواند بهترین انتخاب برای محلهایی باشد که فضا محدود است ولی نیاز به تجهیزات عمومی برای نشستن افراد وجود دارد و در نهایت اینکه نیمکت چند منظوره بر روی سطح نمای خود، محلی برای نصب تبلیغات فراهم می کند که بهترین مزیت آن، محفوظ بودن از شرایط جوی است و اینکه هیچ جای اضافه ای را اشغال نمی کند.

طراحی تعاملی

یکی دیگر از مزیتهای این محصول، طراحی تعاملی آن است که به مردم اجازه می دهد با توجه به نیازشان به فضا یا تبلیغات، صندلیها را از هر دو طرف باز کنند و یا ببندند. به منظور خلق یک محصول بی نیاز از تعمیر، توجه ویژه ای به انتخاب متریال شده است. هدف، استفاده از مصالحی بوده که مقاوم در برابر شرایط جوی و آسیبهای طبیعی باشد.

نمود سادگی و کارایی مبلمان مدرن شهری در طراحی نیمکت چند منظوره

مفصلهای دورانی از آلومینیوم ریخته گری ساخته شده است که بسیار بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است. مصالح استفاده شده برای لوله ها و فریم ها فولاد سیاه است که در صورت نیاز می تواند با فولاد ضد زنگ با مقاومت بالا جایگزین شود. محل نشستن از ورقهای پلی کربنات شفاف و مقاوم، تحت گرما و فشار ساخته شده است. مطابق با نیاز مشتریان، رنگهای متنوعی برای رنگ آمیزی و پوشش نهایی فراهم شده است.

شکلها و طراحیها

در کنار تنوع رنگهای پیشنهادی، نیمکت چند منظوره در سه شکل مختلف در دسترس است که از ابعاد موردنیاز برای ایمنی و راحتی تبعیت می کند. این تنوع در شکل محل نشستن آن است. این نیمکت با شکلهای زیر ساخته شده است:

  • کفه ها با گوشه های پَخ شده‌ 45 درجه
  • مدور
  • راست گوشه

حق انتخاب برای اتصال تک صندلیها در ردیفها و یا بالعکس وجود دارد و چنانچه فضای بیشتری موردنیاز باشد، از نقاط اتصال که در بالا و گوشه های فریم لوله ای قرار دارند، استفاده می شود. همچنین برای قرار گرفتن این نیمکت در سایت، پنج راه متفاوت وجود دارد؛ اتصال روی زمین یا زیر زمین، سیمان کاری در سایت و امکان سه گونه پیچ شدن.

سرمایه گذاری خوب

در ادامه مزایای متعدد استفاده از نیمکت چند منظوره، باید این نکته مدنظر قرار گیرد که از طریق تبلیغات، می توان یک برگشت سرمایه بسیار سریع داشت. محل تبلیغات کاملا مقاوم بوده و هنگامی که در حالت عمودی قرار گیرد به سرعت خشک می شود. به آسانی قابل تعویض است. با باز کردن پیچهای ایمنی یا با بیرون کشیدن آهنربا از بخش زیرین تبلیغات، می توان تبلیغ را جدا کرده یا  آنرا تعویض کرد.

نمود سادگی و کارایی مبلمان مدرن شهری در طراحی نیمکت چند منظوره

در یک محیط رقابتی، تبلیغ با نیمکت چند منظوره یک روش تاثیرگذار است که پیغامهای بصری قوی را به روشی خلاقانه می فرستد و این موضوع، کلید افزایش تاثیرگذاری تبلیغات آن است. با این روش، درآمدی که از تبلیغ به دست می آید، ارزش این نیمکت را از همان لحظه آغازین کارش ثابت می کند.

آینده نگری

نیمکت چند منظوره در یک خط تولید دارای سیستم مدولار قابل افزایش، طراحی شده است. در کنار این نیمکت، وسایل جانبی دیگری مانند نگهدارنده دوچرخه، سطل زباله و میزهای کار در مرحله طراحی هستند. تنوع ویژگیها در آینده با طراحی نمونه های پیشرفته تر این نیمکت که سطوح نورانی و متحرک برای تبلیغ فراهم می نمایند، رشد خواهد داشت.

ساده اما شاخص

به نظر می رسد که چند عملکردی بودن، نیاز به فضای کم و پایداری کلیدواژه های نیاز در جهان در حال تغییر باشند. بدون شک نیمکت چند منظوره دارای این کیفیت‌ بوده و همانطور که گفته شد به ارتقاء و توسعه خود در آینده ادامه خواهد داد.

∴ Land8.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *